Atheros AR8132 PCI-E probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerE725

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2010
Hallo,

Mijn Acer E725 weigerde dienst en moest worden hersteld naar de fabrieksinstellingen. Erg vervelend, maar gelukkig kon er een back-up gemaakt worden van mijn bestanden en doet mijn laptop het inmiddels weer.

Het probleem is dat mijn Atheros AR8132 PCI-E fast ethernet controller aangeeft dat er geen stuurpogramma's geïnstalleerd zijn. (en dus geen verbinding met internet kan maken). Ik vermoed dat dit gebeurd is toen Windows opnieuw geïnstalleerd werd.
Ik heb geprobeerd om de stuurprogramma's opnieuw te installeren en dit is ook gelukt.
Echter kan de ethernet controller nog steeds geen verbinding maken.(hij geeft nog steeds aan dat er stuurprogramma's ontbreken)

Wat kan ik nu doen? Ik ben blij dat mijn laptop het weer doet maar zonder Internet heb ik er weinig lol aan.

Groeten

Kijk even op deze pagina

Gaat om het deel Atheros AR81Family Windows Driver x86/x64(Win7,Vista, XP, Server 2003)
Je kunt kiezen uit 2 drivers.

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb alle mogelijke drivers opnieuw geïnstalleerd, maar de netwerkcontroller werkt nog steeds niet.
Wat er wel veranderd is, is dat mijn laptop bij het opstarten aangeeft dat er nieuwe hardware geïnstalleerd is (de netwerkcontroller) en het stuurprogramma geïnstalleerd moet worden. Als ik dit aangeef in het scherm krijg ik de melding dat er geen stuurprogramma's gevonden kunnen worden.
Ik heb de drivers ook al handmatig geïnstalleerd - dit lukte wel - maar de netwerkcontroller werkt nog steeds niet.

Is er nog iets wat ik kan proberen?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat hier mis gaat. Misschien geven de Logboeken wat informatie: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.msc

Kijk in de Windows logboeken of je daar misschien een hint krijgt wat er mis gaat. Wellicht is er wat anders dat het gedrag veroorzaakt waar je nu last van hebt.

Misschien zijn er anderen hier op het forum die iets dergelijks hebben meegemaakt en wat tips voor je hebben. Ik heb ze zo snel niet meer, eerlijk gezegd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan