atherosnetwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

drabbe

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2012
Ik heb een acer aspire 7740G-434G64MN notebook met een atheros AR5B93 netwerkkaart erin.
Als ik draadloos ga, krijg ik maar een snelheid van 18-20 mb. Bekabeld is de snelheid 60mb.
Ik heb een ziggo-abo met 60mb snelheid.
Volgens de specificaties is de netwerkkaart b/g/n, zou dus die hogere snelheid aankunnen.
Maar, waar ik ook probeer in huis, ik kom nergens hoger dan 20mb uit.
Heb al gezocht of ik de netwerkkaart anders in kan stellen, maar niet gevonden.
Wie weet er raad?

a. Kan makkelijk zijn dat je draadloze router maar 802.11g is (of als zodanig is ingesteld), en dus 54mbit /s als maximum kent
b. Stel dat a. van toepassing bleek, dan is 20 - 30 mbit effectieve doorvoer niet verkeerd (zie ook c.)
c. Snelheid van het draadloze netwerk is ook afhankelijk van verstorende factoren in de buurt, zoals andere draadloze netwerken met kanaalnummers die hetzelfde zijn of dicht liggen bij het kanaalnummer dat jij heb op je draadloze netwerk.

Tijs.

Als de prestaties in energie beheer op maximaal staan kan je er weinig aan veranderen. Zie ook antwoord van dnties !!
Draadloos is inderdaad langzamer dan bedraad.
Kijk het even na en dan hoor ik wel. Oh ja, wat men beloofd zijn allemaal theoretische snelheden.

Ik heb een ziggo ubee modem met draadloos internet.
Zou dit niet meer geven dan die 20mb?

probleem opgelost. Het ziggo ubee-modem stons bij N op enabled. Op auto gezet en een snelheid van 60mb. Bedankt voor de support

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan