athgina.dll probleem, pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

srtetsuya

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo toppers,

Ik heb een acer aspire 5040 windows XP. waarvan de draadloosnetwerk kaart niet meer werkte.
Na te hebben gezocht heb ik eerst een atheros driver gedownload, en later launchmanager van acer.
Hierna starte ik de laptop opnieuw op, maar deze liep telkens na 10 sec in het bureaublad te zijn vast. Ik had trouwens ook een ander aanmeldscherm gekregen. Hierop heb ik besloten de laptop een dag terug te zetten waarna alles weer normaal zou zijn (dacht ik)

Nu kom ik echter niet meer in windows want wanneer ik probeer op te starten kom ik vlak voordat ik windows kom de fout te zien ''de gebruikersinterface voor aanmelden DLL Athgina.dll kan niet laden''

Kunnen jullie mij helpen? ik heb belangrijke documenten op de laptop staan. :confused:

Hoi,

Druk tijdens het opstarten van de laptop herhaalderlijk op de F8 toets. Als het goed is verschijnt naar verloop van tijd een menu met allerlei opties.

Probeer de optie "laatst bekende juiste configuratie" of "Veilige modus".

Misschien dat je dan verder komt.

Groet, Jos

Hallo toppers,

Ik heb een acer aspire 5040 windows XP. waarvan de draadloosnetwerk kaart niet meer werkte.
Na te hebben gezocht heb ik eerst een atheros driver gedownload, en later launchmanager van acer.
Hierna starte ik de laptop opnieuw op, maar deze liep telkens na 10 sec in het bureaublad te zijn vast. Ik had trouwens ook een ander aanmeldscherm gekregen. Hierop heb ik besloten de laptop een dag terug te zetten waarna alles weer normaal zou zijn (dacht ik)

Nu kom ik echter niet meer in windows want wanneer ik probeer op te starten kom ik vlak voordat ik windows kom de fout te zien ''de gebruikersinterface voor aanmelden DLL Athgina.dll kan niet laden''

Kunnen jullie mij helpen? ik heb belangrijke documenten op de laptop staan. :confused:

allemaal geprobeerd, kwam telkens op het scherm uit van de foutmelding.

heb inmiddels windows op een andere partitie geinstalleerd en zo kom ik weer in de pc. heb nu in ieder geval alle bestanden veilig gesteld..

hoe zou ik nu de andere windows weer goed kunnen krijgen? zodat ik de nieuwe er weer af kan halen.. deze staat namelijk op een schijf waar die niet hoort.

Dan kun je windows repair proberen.

Werkwijze

1. Plaats de cd-rom met Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station en start de computer opnieuw op.
2. Zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd met Windows XP.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:

Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd:
Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren.

Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren.
Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
Druk op ENTER om Windows XP te installeren.

4. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
5. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP in het vak is geselecteerd en druk op R om Windows XP te herstellen.

gr Jos

allemaal geprobeerd, kwam telkens op het scherm uit van de foutmelding.

heb inmiddels windows op een andere partitie geinstalleerd en zo kom ik weer in de pc. heb nu in ieder geval alle bestanden veilig gesteld..

hoe zou ik nu de andere windows weer goed kunnen krijgen? zodat ik de nieuwe er weer af kan halen.. deze staat namelijk op een schijf waar die niet hoort.

bedankt voor je reactie,

daar kom ik soms idd in, andere keren valt de laptop op de helft uit..

maar als ik erin zit wat moet ik dan doen?

Als het goed is kom je in een DOS prompt omgeving.

Meld je aan met het nummer van de Windows partitie (vaak nummer 1) en met het wachtwoord daarvan (vaak niets, dus niets invullen) en op Enter drukken.

Let er goed op dat je de Windows partitie kiest die beschadigd is.

Je komt hierna uit in de DOS prompt: C:\Windows>

Vanuit hier voer je de reparaties uit:

(Om te weten wat je doet typ eerst "chkdsk /?". Als het goed is krijg je nu een help menu. Zoek desnoods op google naar meer informatie. Ik doe dit namelijk niet dagelijks voor mijn werk)

Als ik het goed heb kun je daarna het volgende typen:

"chkdsk C: /f /r"

Chkdsk onderzoekt en repareert nu automatisch de evt. fouten op je schijf.
Dit proces duurt even.

Als laatste doe je dit: "fixboot" (voor help typ "fixboot /?")

Hierna type je "Exit" en start je computer opnieuw op. Hopelijk is je probleem nu opgelost.

Succes! :thumb:

groet, Jos

bedankt voor je reactie,

daar kom ik soms idd in, andere keren valt de laptop op de helft uit..

maar als ik erin zit wat moet ik dan doen?

super! bedankt.. :)

Ik heb het zo gedaan... alleen daarna kon ik alleen in die windows via veilig opstarten met opdrachtpromt... dat gedaan.. dan explorer.. en een hotfix gebruikt > xp_fixlogon.exe van Doug Knox. waarna het weer goed stond en alles weer werkt..

nu nog even de andere windows verwijderen.

Bedankt!

Super! Zo zie je maar weer dat alle beetje (hulp) kunnen helpen!

Fijn weekend!

super! bedankt.. :)

Ik heb het zo gedaan... alleen daarna kon ik alleen in die windows via veilig opstarten met opdrachtpromt... dat gedaan.. dan explorer.. en een hotfix gebruikt > xp_fixlogon.exe van Doug Knox. waarna het weer goed stond en alles weer werkt..

nu nog even de andere windows verwijderen.

Bedankt!

ietsss te snel gejuigd.. wilde vanmorgen via de windows cd de andere windows verwijderen.. had er immers nu 2..
toen deed de goede windows het ook niet meer.. dus ik via de cd herstellen.. fixboot en fixmbr..

nu het volgende probleem.. laptop gaat aan.. en na 2seconden weer uit :S ik zie geen beeld of niks... dus wat moet ik nu ?? snap er niks meer van

Hoi,

Ik heb geen idee wat dit voor probleem is... Word je laptop ook ontzettend warm? Kan hij genoeg koelen? Maak je gebruik van netstroom of van de accu?

gr

ietsss te snel gejuigd.. wilde vanmorgen via de windows cd de andere windows verwijderen.. had er immers nu 2..
toen deed de goede windows het ook niet meer.. dus ik via de cd herstellen.. fixboot en fixmbr..

nu het volgende probleem.. laptop gaat aan.. en na 2seconden weer uit :S ik zie geen beeld of niks... dus wat moet ik nu ?? snap er niks meer van

netstroom gebruikt, accu ook al.. geen verschil..

de laptop wordt niet warm want zelfs als die een paar uur niet aan gestaan heeft en ik probeer weer.. gaat die weer na 2 seconden uit zonder ook maar een enkel beeld..

opgelost.. na 2000x proberen kreeg ik op een duur weer langer dan een paar seconden beeld.. heb nu alles er af gehaald en windows er opnieuw opgezet..

iig bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan