athlon 2800 mobile

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijswijker

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
ik heb een nieuwe athlon 2800 mobile in combinatie met een pcchips 825 g mobo.
computer wil niet booten en heeft ook geen videosignaal.
beeps bij het opstarten werken ook niet. Is de cpu kapot en zo ja waar kan ik deze laten testen? Ik woon in Rijswijk.Alvast bedankt

ik heb een nieuwe athlon 2800 mobile in combinatie met een pcchips 825 g mobo.
computer wil niet booten en heeft ook geen videosignaal.
beeps bij het opstarten werken ook niet. Is de cpu kapot en zo ja waar kan ik deze laten testen? Ik woon in Rijswijk.Alvast bedankt

Wanneer je cpu stuk is hoor je toch nog een bepaalde beepcode, werkt hij helemaal niet (geen lichtjes, ventilators werken niet,...)

Wanneer je cpu stuk is hoor je toch nog een bepaalde beepcode, werkt hij helemaal niet (geen lichtjes, ventilators werken niet,...)

ventilator werkt wel, bij het aanzetten gaan de cdroms even oplichten daarna blijft ventilator wel draaien maar verder doet ie niks

Het enige wat je gedaan hebt is de cpu vervangen? Wanneer een pc echt niet meer opstart, geen beeps en dergelijk, dan kan het probleem bij de voeding liggen.

Ik heb alleen de cpu vervangen en volgens de specs zou het board de cpu ondersteunen.
wanneer de oude cpu in dit geval een sempron terug is geplaatst werkt alles weer normaal.
Ik denk zelf aan een kapotte processor, gister trouwens nieuw binnengekregen.

Best raar, normaal moet je mobo een bepaalde beepcode geven zodat je kan nagaan wat er mis (1 beep = alles ok, ....).

ja ik weet het , moet maar zien of de cpu ergens kan laten testen.
Ik heb het ook nog met een ander mobo geprobeerd, maar werkt ook niet.
best ***** eigenlijk.....

Die nieuw cpu van jou (athlon 2800 mobile) is normaal voor laptops. Heb je het nu eigenlijk over een desktop pc of laptop?

Ik betwijfel of een cpu voor laptops ook werkt in een dekstop. Ze ontwerpen niet voor niks speciale cpu's voor notebooks. Ze werken op een lager voltage om de warmte wat in te perken, misschien wat veranderingen in de bios aanbrengen ? Maar daar geraak je al niet in dus dat is ook geen oplossing, Misschien eens met je hardware naar de pcwinkel in de buurt gaan, zij kunnen dat testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan