Athlon 2800+ overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

craigy

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
ik hb een Amd athlon 2800+ met 333fsb die wil ik overklokken eerst had ik die geonderclokt en toen gaf hij een Amd athlon 2200+ 266fsb aan maar alles ging toen gewoon goed maara toen ik hem met de jumpers op 400 zetten bleef het scherm zwart:confused:

en nog een vraag ik hb een ram van 512mb ram zal ik die op drrr333 of drr400 laten draaien ???

Nog Bedankt:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt te ver overgeklokt als het beeld zwart blijft. Daarnaast kan je niet je geheugen, als die bijvoorbeeld ddr333 is, laten draaien op ddr400.

nee me geheugen is gewoon drr400 en me moederbord is ook gewoon drr400 maar me processor is gewoon fsb333

Hoi !

Je Athlon XP draait standaard op 333Mhz. (2 x 166).

Als je wilt overklokken moet je de FSB met kleine stapjes verhogen ! Dus bijv. eerst naar 170 i.p.v. 166)

Daarna opstarten en kijken of de PC nog lekker loopt, even testen met een zware applicatie.

Blijkt de PC stabiel, kun je wat verder gaan, etc. etc.

Evt. de Vcore met KLEINE stapjes verhogen !

Het is logisch dat, als je in 1 keer naar 200 gaat, je PC niet meer op start !

Waarschuwing: je kunt met onachtzaam overklokken je PC voorgoed vernielen, en verliest je evt. garantie!

Succes,

Harry.

Hallo !

Werktemp. = 45-50 gr. C.

Maximaal zo'n 70 graden, dan grijpt meestal de thermische beveiliging op je MOBO wel in !

Je kunt dit meestal handmatig wel hoger zetten, maar dat zou ik je niet aanraden.

Greetz,

Harry.

is het goed als hij standaard op 51graden cpu staat en het moederbord 37 en als ik het spel halo combat evoled speel hij op 56graden cpu staat en moderbord 38graden en som 41graden ??

Hoi !

Ik vind het knap hoog, maar je hebt waarschijnlijk een standaard-koeler.

Het kan nog wel, hoor.

Op de snellere Athlon XP's zet ik bij voorkeur een wat betere koeler en dan ligt de temp zo'n 5 a 10 graden lager.

Zorg in elk geval voor een goede luchtciculatie in je kast, evt. een paar casefans plaatsen.

Succes,

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan