Athlon 4000, 2GB, GeForce 7800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basj0ew

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Processor: AMD Athlon 64 4000+ San Diego (S939, 2.4Ghz, 1MB, Boxed)
Geheugen: Corsair 2048MB PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
Moederbord: Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra skt 939
Harde schijf: Maxtor 250GB PATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10
Videokaart: Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo, HDTV) EN7800 GT TOP Silent/2HDTV
Diskette station: Sony Floppydrive 1.44MB Zilver

Hebben jullie nog aanmerkingen op dit systeem? Het is bedoeld om lekker mee te kunnen gamen, dus met zware games als bijvoorbeeld F.E.A.R. alles op maximaal. Het kost zo 1208,10 Euro. Er moet nog bij:

DVD Brander/Speler
Behuizing
Cooling
Geluidskaart

Daar heb ik nog geen keuze van kunnen maken vandaar dat die onderdelen er nog niet bij zitten.

Ik vind het een VET systeem:thumb:
Let wel op goeie cooling....ik raad je Zalman aan.
Wat betreft je geluid, je hebt mooi geluid onboard dus zou ik persoonlijk geen apparte soundcard nemen.

dit heb je nodig dus je zit wel goed

MINIMUM SYSTEM REQUIRED:

WindowsR XP, x64 or 2000 with latest service pack installed; DirectXR 9.0c (August Edition) or higher; PentiumR 4 1.7 GHz or equivalent processor; 512 MB of RAM or more; 64 MB GeForcet 4 Ti or RadeonR 9000 video card; Monitor that can display in 4:3 aspect ratio; 5.0 GB free Hard Drive Space for installation; Additional hard drive space for a swap file and saved game files; 4x CD-ROM drive; 16-bit DirectXR 9.0 compliant sound card with support for EAXt 2.0; Broadband or LAN connection for multiplayer games; Mouse; Keyboard

RECOMMENDED HARDWARE:

PentiumR 4 3.0 GHz or equivalent processor; 1 GB RAM; A 256 MB RadeonR 9800 Pro or GeForcet FX 5900 or equivalent supported DirectXR 9 compliant video card with hardware T&L and pixel shader 2.0 support; Sound BlasterR X-Fit series sound card

Wat voor voeding gebruik je? Zorgt dat dit geen goedkoop ding/merk is, anders heb je veel kans op instabiele voeding-waardes. (de volt-lijnen)
Ook moet ie krachtig genoeg zijn.

-edit-

Die videokaart; waarom geen 7800GTX 512mb of nog beter, de X1900XT(X)?

Raymond Bos zei:
Ik vind het een VET systeem:thumb:
Let wel op goeie cooling....ik raad je Zalman aan.
Wat betreft je geluid, je hebt mooi geluid onboard dus zou ik persoonlijk geen apparte soundcard nemen.

hea hoe bedoel je je hebt mooi geluid onboard? hoe kun je dat zien?

Muurhond zei:
Wat voor voeding gebruik je? Zorgt dat dit geen goedkoop ding/merk is, anders heb je veel kans op instabiele voeding-waardes. (de volt-lijnen)
Ook moet ie krachtig genoeg zijn.

-edit-

Die videokaart; waarom geen 7800GTX 512mb of nog beter, de X1900XT(X)?

ik wil misschien ook inderdaad een 7800 512 mb nemen maar ik wil sowieso nvidia want ik wil later sli mode gebruiken.. als ik het met 1 kaart niet meer aan kan, dan is die 7800 ook weer wat goedkoper

Basj0ew zei:
hea hoe bedoel je je hebt mooi geluid onboard? hoe kun je dat zien?

AI Audio (8-kanaals audio)
A8N-SLI heeft acht kanalen audio-output met coax en optische S/PDIF-connector, ontworpen om je audiobeleving te maximaliseren. AI Audio biedt tevens "Jack Sensing" en "UAJ" functies. "Jack Sensing" ontdekt en waarschuwt gebruikers automatisch voor eventuele ongeschikte verbindingen. De "UAJ"-functie verzorgt zowel input- als outputfuncties voor alle aansluitingen, en rekent daarmee voorgoed af met de verwarring rond Line-in, Line-out en Mic-aansluitingen!

Van de Asus site!!

NEE, dit wordt een waardeloos systeem...........man, ik wou dat ik het geld ervoor had.
Ben je een tweaker??
Als ik jouw was zou ik ipv de 4000+ een opteron 144 of de 146 kiezen.
Deze processors kun je overclocken, daar vliegen de dakpannen er van af.
Deze kost maar de helft tov de 4000+.

GreetZ

Tan@o zei:
NEE, dit wordt een waardeloos systeem...........man, ik wou dat ik het geld ervoor had.
Ben je een tweaker??
Als ik jouw was zou ik ipv de 4000+ een opteron 144 of de 146 kiezen.
Deze processors kun je overclocken, daar vliegen de dakpannen er van af.
Deze kost maar de helft tov de 4000+.

GreetZ

hea hoezo wordt dit een waardeloos systeem? bedoel je dat de processor niet goed genoeg is? is zo`n opteron beter om te gamen?

Basj0ew zei:
ik wil misschien ook inderdaad een 7800 512 mb nemen maar ik wil sowieso nvidia want ik wil later sli mode gebruiken.. als ik het met 1 kaart niet meer aan kan, dan is die 7800 ook weer wat goedkoper

En langzamer dan een X1900 in Crossfire-mode. (zelfde idee als SLI van nVidia, alleen dan dus zoals ATI het wil zien)

Muurhond zei:
En langzamer dan een X1900 in Crossfire-mode. (zelfde idee als SLI van nVidia, alleen dan dus zoals ATI het wil zien)

is de x1900 sneller dan de 7800 512 mb dan?

kan ik anders niet beter een x2 4800+ processor nemen van athlon? is dat beter om te kunnen gamen of juist niet?

Yep:

1140188766.gif

Bij de grafische kaarten is er een duidelijke winnaar: ATi's X1900 XTX wint vrijwel alle tests.

Test: welke videokaarten overleven 3dMark06?

Basj0ew zei:
kan ik anders niet beter een x2 4800+ processor nemen van athlon? is dat beter om te kunnen gamen of juist niet?

Zou ik wel doen. Dual-core begint nu met de next-gen games lekker op gaan te komen en laat duidelijk performance-winst zien in deze games tov de single-core Athlon's.

Basj0ew zei:
hea hoezo wordt dit een waardeloos systeem? bedoel je dat de processor niet goed genoeg is? is zo`n opteron beter om te gamen?

Ik wou dat ik het geld hiervoor heb, voor de hardware wat jij voorstelt (dit bedoelde ik ermee)
Ik heb zelf een Opteron 144 socket 939.
Deze is goed te overclocken, sneller als de FX 57 (winkel prijs ca 1000 euros)
De opteron 144 is eigenlijk een server processor, maar deze is goed te overclocken.
Die van mij @2.9ghz stabiel. Ik speel Call off duty 2 vloeiend hiermee.
Daarom zijn deze varianten processors van de productie lijn gehaald door AMD.
Dus, deze is moeilijk te krijgen.
Je zou voor een 2 de hands kunnen kijken op e-bay.de bijvoorbeeld.

Muurhond zei:
Zou ik wel doen. Dual-core begint nu met de next-gen games lekker op gaan te komen en laat duidelijk performance-winst zien in deze games tov de single-core Athlon's.

maar een dual core 4800+, zijn dat eigenlijk gewoon 2 single core 4800+, of zit dat anders?

owkee, bedankt voor alle berichten. ik denk dat ik dan tot de conclusie ben gekomen dat ik een x2 4800+ neem, met een x1900xtx videokaart. maar dan nog 1 laatste dingetje. wat is een goed moederbord voor die videokaart? zodat ik later ook nog crossfire kan gebruiken?

Als je nog héél even wacht, komt ATI eind deze maand met een nieuwe top-moederbord met de nieuwe RD580-chipset. Deze chipset komt van ATI zelf en schijnt heel erg snel te zijn. Dit is natuurlijk een ideale combinatie met je X1900XT(X).

Ik wacht zelf ook nog even op dit moederbord. Het eerste moederbord met deze chipset komt van Asus en gaan A8R32-MVP heten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan