athlon 64 3000+ pinnetje afgebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

barten20

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Hallo

Mijn processor heeft heel veel pennetjes 1 van die pennetjes is afgebroken en er zijn een paar gebogen. Mijn pc doet het nu niet meer. Moet ik een nieuwe processor kopen of is er iets anders mis. Er zat veel stof in mijn pc en dat wilde ik weg halen.:confused:

Die pinnen zo hard maken dat doen ze expresso, verkopen ze er meer.:eek:

Ontopic, je kunt proberen om de pin te solderen, maar als hij vlak bij de behuizing is afgebroken, gaat dat niet.

Breek een punt van een naalt af, zodanig, dat de punt iets boven de socket uitsteekt, zodat deze voldoende in het afgebroken gedeelte steekt als je de proc erop zet, die moet je er iets in kunnen drukken.

De verbogen pinnen, niets mee doen als de proc nog in de socket wil, anders iets verbuigen met een platbektang, maar wel zo hoog mogelijk vastpakken, dus met zo veel mogelijk ruimete tussen tang en proc, en heel hheel voorzichtig buigen, niet met andere voorwerpen, gegarandeerd dat ze ook afbreken.

hoe haal jij je stof weg uit je pc?
haal je daarvoor je processor eraf?

ik denk dat je gewoon zwaar de klos bent en een nieuwe processor moet gaan halen.

enne.. je pc stof vrij maken doe je voorzichtig, met de stofzuiger op laagste stand en een plastic zuigmond.. maar vooral VOORZICHTIG en vooral geen processors verwijderen!

Ik lees trouwens niet dat er een pinnetje in de socket is gebleven? Als dat wel zo is.. heel erg veel succes.. goede les voor jou en voor andere hier op helpmij.. (wel een kostbare)

veel geleerd

We hebben vandaag weer veel geleerd, hij doet het bijna:) .

gelukkig dat de prijs van amd processors serieus is gedaald en dat je meschien even een upgrade kan doen van cpu.

upgrade

Ik breng de pc naar een computerwinkel en laat hem daar upgraden. Bedankt voor jullie hulp. Pinnetjes solderen lukt echt niet. Ik raak er steeds meer kwijt

Laatst bewerkt:
Tip: Verwijder nooit je processor tenzij je er een nieuwe inzet of het "CPU koelblok" vervangt.

Want elke keer als je de processor koelblok eraf haalt moet je nieuwe koelpasta er tussen doen.

Dat is wit/zilver spul wat op je processor en op het koelblok zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan