athlon64 3200+ > naar athlon64 3800+

Status
Niet open voor verdere reacties.

devin88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
ik ben bezig om mijn athlon64 3200+ 939 2,0ghz venice over te kloken naar athlon 3800+ 939 2,4 ghz venice.
ik zit nu op 2,3 ghz maar ik moet natuurlijk de volt een klein weetje verhogen want ik heb het idee dat hij bij 2,4 ghz overklokking onstabiel wordt. dus mijn vraag is met welk programma kan ik de volt van de cpu verhogen??
mijn moederbord is Asus A8N-VM CSM
p.s als ik die 2,4 ghz wil halenmet hoeveel moet ich de volt omhoog krikken ?

M.V.G Devin

Als je al niet weet hoeveel volt je nodig hebt hoe wil je dan weten dat je de juiste spanning hebt.
Hoe meet jij die spanning.
heb je daar een oscillator voor.
Meet je belast of onbelast.
Gaat je amperage dan ook omgooh of blijf je dat op de ingestelde waarde houden.
Is de weerstand van de koperbaantjes wel voldoende.

Als je op bovenstaande vragen het juiste antwoord weet dan kun je er eens aan gaan denken om je spanning omhoog te zetten maar echt niet eerder.
Of je koopt meteen een andere processor.;)

ik heb de athlon 3200+ over geklokt naar 2,3 ghz maar ik wil naar 2,4 ghz ik heb aan de spanning helemaal nog niks gedaan, nu wil ich de spanning iets omhoog krijgen en dat hij dan op 2,4 ghz stabiel is dus een 3800+

nu is mijn vraag moet dat met een programma de volt van een cpu omhoog krikken of via de bios wat volgens mij niet gaat met Asus A8N-VM CSM ???

M.V.G Devin

Kijk hier maar eens.

Mits je Bios de instelling hebt, moet je dat via het Bios instellen. Er zal geen software voor bestaan.

ik heb gekeken bij "hardware monitor"
dan staat er zo:

VCOR Voltage 1.464
3.3v Voltage ....
5v Voltage.....
12V Voltage.......

als ik op 1.464 klik kom ik in options en dan kan ik kiezen tussen Tgnored geen idee wat dat betekend en 1.464

options
Tgnored of
1.464

kan ik aanklikken

???

Via Hardware monitor zal het niet werken, de CPU voltage(Vcore) verhogen kan alleen via het Bios.

Hangt van je Bios af, bij de ene kan het wel met stapjes verhoogt/verlaagd worden, bij een ander niet. Ik kan het in mijn Bios(Award Bios) vinden onder "Frequency/Voltage control" > "CPU Voltage Control" in stapjes van 0.025 Volt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bij nijn ASUS mobo onder "Jumperfree Configuration" - Vcore voltage.

Greetz,

Harry.

bij mijn asus A8N-VM CSM moederbrod dat nog niet eens 2 maanden oud is en over de nieuwste bios update's beschik. kan ik onder Jumperfree Configuration alleen de cpu over kloken 200 + 2000mhz heb hem nu op 230 + 2300mhz staan maar wil hem graag op 240 hebben (3800+) maar dan moet de voltage een tikje omhoog....:confused:

al vast badankt

Devin

Als je zegt dar er geen Vcore instelmogelijkheid op je nieuwe MOBO zit kan ik me dat nauwelijks voorstellen !! Heb je de handleiding goed doorgekeken ? Is je MOBO niet voorzien van de Asus A1 Booster Utility ?
Anders kijk eens hier http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us&model=A8N-VM CSM
op het Asus forum over je MOBO. Vind je het antwoord niet, stel dan zelf de vraag aan Asus.

Succes,

Harry.

ze zijn nu gesloten, ik bel morgen en dan ben ik eens benieuwd :rolleyes:
ik laat wat horen :)

Devin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan