athlon64 3400+ zoek de juiste koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

devin88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
hoi
ik heb een athlon64 3400+ 939, nu ben ik al lang bezig om de juiste koeling te vinden voor deze cpu. ik heb toen een CoolerMaster Hyper48 gekocht met pasta was 60 euro :( kwijt en het ding doet het van geen meter :( tempratuur 44 graden normaal bij gamen 50 graden. nu wil ich graag een nieuwe cpu koeler kopen een die de cpu ijs koude maak dus een echte goeie .... wat is jullie advies ???

ik zat zelf al te denken aan een :
Arctic-Cooling Silencer 64 Ultra TC met arcitic silver 5 pasta

M.V.G Devin

alvast bedankt

Nou, een boxed AMD Athlon64 3200+ is hier 35 graden en stressed 40 graden met een omgevingstemp van +20 graden, en een kasttemp van 26 graden, en het is geen heatpipe, die kunnen nog beter koelen, 's zomers gaan de fans wel wat harder draaien maar zijn de temps iets hoger.

Denk dat het ook te maken heeft met de airflow, als de koeler zijn warmte niet verder kwijt kan, zal de temp van de proc ook oplopen, daar kun je de koeler niet verantwoordelijk voor stellen, wel jezelf.:evil:

Je zult dan alleen met waterkoeling de temp daadwerkelijk omlaag kunnen krijgen als je verder niets doet aan de airflow in die kast.

Het kleine temperatuurs verschil tussen 'idle' en 'stressed' duidt inderdaad op het feit dat je onvoldoende airflow in je kast hebt, zoals Lange Pier al aangeeft.
Als de koeler echt niet goed zijn werk zou doen, dan heb je verschillen van meer dan 30 graden.

lijk mij normaale werk temp hoor

hier is een 3500+ 40.c en bij stres 45.c
ik heb wel een volcano cooler draai 5500 toeren maar je hoor em dus wel,
niet dat het mij wat uit maakt verder ;)

Als je beide zijkanten van je computer afhaald wat voor temperatuur geeft deze dan aan.

athlon 3400+

meestal is het op mijn kamer 20/21 graden dan geeft de cpu 44/45 graden, en als ik het raam open gooi en de zij kanten van de pc er af draai is de tempratuur in mijn kamer 21 graden en de cpu dan 39 graden en alle andere tempraturen zijn met 5 graden omlaag gegaan:p

maar misschien moet ik er ook wel bij zeggen dat de CoolerMaster Hyper48 maar op 1350 toeren draait, daar is hij voor gemaakt.

als ik nu voor in de pc een fan plaats van 8,0x8,0 cm die de lucht in blaast en achteraan de pc die nu ook aan wezig is een van 9,2x92 cm die de lucht er uitblaast???? is dit goed ??

M.V. G Devin ;)

Iets is beter dan niets, alle hulp om de warme lucht uit de kast af te voeren is welkom, maar op zich is de temp van de proc niet al te hoog.

Het euvel met kleinere fans is de geluidsproductie, alleen Atctic en Paps fan's zijn wat dat betreft wat rustiger, maar 2 120 mm fans zou beter zijn, maar ja, dat moet ook passen en dat doen ze niet vaak.

athlon 3400+

als ik er voor zorg dat ik een goede lukt stroom heb in mijn kast. zal ik nu dan deze CoolerMaster Hyper48 er uit ******* op die 9,2 fan die er op zit er af gooien en een met meer toeren er op zetten of toch de Arctic-Cooling Silencer 64 Ultra TC kopen kost maar 15 euro en die kan 2600 mhz aan voor amd cpu's en draait op 2500 toeren en die CoolerMaster Hyper48 op 1350 toeren en kan 2400 ghz aan

M.V G Devin

Ben bang dat het allemaal niet zoveel uit gaat maken, die Coolermaster heeft volgens mij een heatpipe, maar blaast de warme lucht naar beneden, wat natuurlijk logisch is met de plaats van de fan, maar eigenlijk zelf de warme lucht op de proc blaast en daarna pas opzij wordt afgevoert.

Die Arctic Cooling Freezer 64 Pro, dus niet de Ultra TC, heeft ook een heatpipe, maar het koellichaam en fan staan haaks op de proc, waardoor de warme lucht weg wordt geblazen, is dat dan niet misschien een betere optie?

Die Ultra TC heeft een tempgeregelde fan, dus ook afhankelijk van de proc temp, vandaar de toevoeging TC, er is er ook één zonder Temp Control.

athlon 3400+

moet iets hebben wat goed koel en stil moet zijn ???
waterkoeling koelt dat goed?
heb namelijk ook nog een micro kasje (micro ATX)
en veel fan's geef wat veel geluid want als je 1 fan van 20 db hebt en je doet er een bij van 20 db komt er 4 db bij dus 24 db intotaal . dus met 4 fan's wordt her geluid te veel.

M.V. G Devin

devin88 zei:
moet iets hebben wat goed koel en stil moet zijn ???
waterkoeling koelt dat goed?
heb namelijk ook nog een micro kasje (micro ATX)
en veel fan's geef wat veel geluid want als je 1 fan van 20 db hebt en je doet er een bij van 20 db komt er 4 db bij dus 24 db intotaal . dus met 4 fan's wordt her geluid te veel.

M.V. G Devin

Tja, kan ook, een kast met een goede airflow kan ook, in de koelkast zetten, kan ook.:cool:

Je zult je dan eerst eens moeten bedenken wat je nu precies wilt, en een totaaloplossing moeten verzinnen, hinkelen op één been is heel vermoeiend.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan