AthlonXP2000 gedraagt zich als P1-166 :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
ok nu ben ik t echt zat ik wil wel eens weten waar dit an ligt ik heb dus een AMD Athlon XP 2000+ in een A7N8X Deluxe zon beetje het beste mobo dat er is :S

en hierin zit 256MB DDR266 (moet 512 worden)

nu heb ik met zon btje ELKE windows problemen :S

win2k>> opstarten duurt RUIM genomen 5 minuten
winME>> ALLES gaat sloom inclusief de muis..
Win98>> doet t gewoon NIET
win95>> durf ik nie eens te proberuh
winXP>> GEEN PROBLEMEN :S enige windows die t gewoon GOED doet :S

wie kan mij hier tips over geven KAN dit ook aan mijn geheugen liggen??? want ik vind het echt maf geheuguh
bij opstarten zegt ie wel eens dit (regelmatig bdoel ik)

Memory test failed>> computer now starting from operating system

Ja, dat betekent dus dat je geheugen stuk is, test het geheugen voor de zekerheid eens in een ander moederbord (buurman?) maar dikke kans dat het geheugen aan vervanging toe is.

e.e.a. kan door electrostatische onlading zijn gebeurd.

lijkt mij toch een klein beetje moeillijk, "kapot geheugen" en een Windows XP dat daait als een zonnetje, m.a.w. het geheugen is NIET stuk, anders kan XP ook niet draaien.

OK, alle andere versies draaien niet maar XP wel zoals je schrijft.......................... ?

Je kan gewoon doorstarten hoor, stel dat het kapotte gedeelte pas in de laatste adressen zit, dan wordt het niet eerder gebruikt. Als je dan applicatie's gaat draaien gaat de PC hangen enz.

Het moederbord in mijn testPC "ziet" waar het geheugen stuk is en telt niet verder, alle geheugenadressen onder het kapotte gedeelte kan ik dan gewoon gebruiken.

Als Win2k en 98 problemen veroorzaken zoals vraagsteller beschrijft, dan doet XP 't ook niet.

Geplaatst door Ecl1pse
Memory test failed>> computer now starting from operating system

Tijdens de POST (power on self test) worden alle geheugenadressen beschreven, zodra dat niet lukt meldt het BIOS dat de geheugentest "failed" is.

2000 werkt wel, XP dus ook. De NT versies hebben een heel ander geheugenbeheer dan Win95/98

Ik heb mijn geheugen in slot 1 en 3 zitten zodat het dual channel is.

helaas kan ik het niet bij iemand testen ik ken niemand met ddr geheugen,

als dit echt defect geheugen is dan snap ik ook waarom branden op snelheden boven 4x gewoon gaat hangen enzo soms gaat hij wel door maar duurt t 30min
ik zit eraan te denken geheugen ERBIJ te kopen maar als dit geheugen beschadigt is kan ik beter gewoon helemaal nieuw 512 kopen dan 2x256 uiteraard en dan meteen maar PC3200,

mijn winXP loopt perfect start lekker snel op enzo geen problemen mee win2K gaat ook prima maar opstarten duurt ERG lang :(

verder in bv deze windows winME no way dat t werkt hoor als ik een spel installeer.. ALLES gaat dan sloom kan geeneens meer msnen zelfde als ik een cdtje brand.. en het ging eerst toch allemaal beter prima zelfs.. :( nouwjah wordt even geld opzij leggen voor DDR ik vin die troep zo duur :( bah

ps: hij geeft die error via DR.Voice en 1 op de 3 keer ofzo..

Greets me

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan