athome geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felicia

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Ik heb onlangs "Internet soms" (via de tv kabel) van athome besteld en inmiddels ook al het installatiepakket ontvangen en geinstalleerd.

Bij de "run test" optie, zegt hij geen verbinding te kunnen maken met de "proxy server"

bij "LAN settings" staat niets aangevinkt.

Moet ik ergens een IP adres of proxy of iets dergelijks invoegen?

Ik wordt ook nergens gevraagd om in te loggen met mijn gebruikersnaam/paswoord

Een router heb ik niet (deze zat niet in het pakket en is volgens de handleiding ook niet nodig)

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Dank.

Heb je bij "computernaam" de door @home verstrekte username [CP-xxxxx-x] ingegeven?

Om op internet te kunnen heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig bij @home
Belangrijk is dat in het vakje "computernaam" dat door @home gestuurde nummer staat.

Even het rijtje af...
Computernaam is dus ingevuld....
Had je al een netwerkkaart? Of heb je die van @home gekregen en geinstalleerd?
Ga bij configuratiescherm naar "netwerk en internetverbindingen" > LAN verbindingen > Eigenschappen... Bij het tabje "algemeen" moet een vinkje staan bij "Client voor Microsoft netwerken" en "Internet Protocol" [TCP/IP]
Klik op Eigenschappen.. Hier moet een vinkje staan "automatisch een IP adres laten toewijzen" en bij "automatisch een DNS adres laten toewijzen".... en meer is er niet....
Nergens moet iets van "proxy servers" aangevinkt zijn.....

Klik op Eigenschappen.. Hier moet een vinkje staan "automatisch een IP adres laten toewijzen" en bij "automatisch een DNS adres laten toewijzen".... en meer is er niet....

aha....dat heb ik dus niet. Ik had al zo'n vermoeden dat ik het aan moest vinken, maar in de handleiding stond dat het automatisch werd ingesteld door de @home installatie CD (voor de duidelijkheid: na het draaien hiervan stond er geen vinkje) .
Zodra ik weer thuis ben zal ik dit toch handmatig proberen, bedankt voor je reactie zover

EDIT: aanvinken hoefde inderdaad niet, de CD stelde het toch automatisch in, ik had gewoon de verkeerde utp kabel in de modem (studentenhuis; de bedrading is erg verwarrend) :o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan