Athome geeft geen drie IP-adressen meer per abonnement, vandaar dat ik hun router gekocht heb. Deze router gaf problemen Tig keer de helpdesk gebeld en uiteindelijk na 4 weken een nieuwe router ontvangen die echter dezelfde problemen geeft. Ook nu kan de helpdesk mij niet echt helpen.
Probleem: De router loopt vaak vast. Na een minuut of soms na uren. Geen regelmaat! Het modem werkt naar behoren en ook het draadloze signaal is uitstekend. Volgens de helpdesk is de router de probleemmaker.
Ik heb drie computers aangesloten. Alle drie bekabeld, gaat geregeld mis. Bekabeld (twee computers) of draadloos (één compter) gaat ook geregeld mis. de meeste storingen treden op als meerdere computers draaien.
De router is een Netgear gb111-2esnls. De drie computers werken met XP.
Na een vastloper is 10 seconden van de stroom af voldoende om weer contact te maken, maar dat verveelt snel.
Op advies van de helpdesk heb ik het volgende gedaan:
- ander stopcontact
- geen firewall op de computers
- geen ptp programma's (limeware enz0
- alle computers Avg en Hitmanpro uitgevoerd
- en instellingen gecontroleerd
Wie heeft een suggestie?
Probleem: De router loopt vaak vast. Na een minuut of soms na uren. Geen regelmaat! Het modem werkt naar behoren en ook het draadloze signaal is uitstekend. Volgens de helpdesk is de router de probleemmaker.
Ik heb drie computers aangesloten. Alle drie bekabeld, gaat geregeld mis. Bekabeld (twee computers) of draadloos (één compter) gaat ook geregeld mis. de meeste storingen treden op als meerdere computers draaien.
De router is een Netgear gb111-2esnls. De drie computers werken met XP.
Na een vastloper is 10 seconden van de stroom af voldoende om weer contact te maken, maar dat verveelt snel.
Op advies van de helpdesk heb ik het volgende gedaan:
- ander stopcontact
- geen firewall op de computers
- geen ptp programma's (limeware enz0
- alle computers Avg en Hitmanpro uitgevoerd
- en instellingen gecontroleerd
Wie heeft een suggestie?