athome netgearrouter loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

t146147

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Athome geeft geen drie IP-adressen meer per abonnement, vandaar dat ik hun router gekocht heb. Deze router gaf problemen Tig keer de helpdesk gebeld en uiteindelijk na 4 weken een nieuwe router ontvangen die echter dezelfde problemen geeft. Ook nu kan de helpdesk mij niet echt helpen.
Probleem: De router loopt vaak vast. Na een minuut of soms na uren. Geen regelmaat! Het modem werkt naar behoren en ook het draadloze signaal is uitstekend. Volgens de helpdesk is de router de probleemmaker.

Ik heb drie computers aangesloten. Alle drie bekabeld, gaat geregeld mis. Bekabeld (twee computers) of draadloos (één compter) gaat ook geregeld mis. de meeste storingen treden op als meerdere computers draaien.
De router is een Netgear gb111-2esnls. De drie computers werken met XP.
Na een vastloper is 10 seconden van de stroom af voldoende om weer contact te maken, maar dat verveelt snel.
Op advies van de helpdesk heb ik het volgende gedaan:
- ander stopcontact
- geen firewall op de computers
- geen ptp programma's (limeware enz0
- alle computers Avg en Hitmanpro uitgevoerd
- en instellingen gecontroleerd

Wie heeft een suggestie?

Welkom op Helpmij. :)
Ik verplaatst de vraag eerst maar eens naar de sectie routers.
Heeft de helpdesk jou ook het advies gegeven om de laatste firmware te installeren? Misschien dat dát enige oplossing biedt?
En verder kan ik het type netgear niet vinden, weet je zeker dat deze klopt?

athome router

het type router is niet correct.
Dit moet zijn: netgear WGR614v6
Sorry.

firmware update

Ik heb geprobeerd de firmware up to daten,maar dit is niet gelukt.
De oude versie V1.0.10ESS_1.0.10 blijft werken.
De nieuwe versie (wgr614v6_2_0_14_1_0_14ww.chk0 wordt blijkbaar niet geaccepteerd.

Opgelost

Mijn router werkt nu zoals ik graag wil. Geen problemen, zelfs niet bij behoorlijke internetactiviteiten op drie computers tegelijk.
Ik had problemen met met nieuwe router en de helpdesk en technische dienst konden me niet helpen. Uiteindelijk heb ik een nieuwe netgear gekregen en die had dezelfde kuren. Weer kon de helpdesk me niet helpen en via google kwam ik op tweakers forum terecht. Via de aanmeldprocedure kon ik een emailadres achterhalen van iemand die firmware had. Nu zit ik wel met het rotte gevoel dat athome mij niet wilde helpen, want niemand maakt mij wijs dat ze dit probleem niet kenden. De discussie op tweakers liep al maanden.
Het gekke is, dat wanneer je nieuwe firmware installeert en vervolgens een internet verbinding krijgt, dat je direct doorgelinkt wordt naar de website van netgear. Daar wordt je vervolgens uitgenodigd om direct te controleren of er nieuwe firmware voor jouw router is. Waarom athome dit niet doet??? Zeker bang dat er zaken misgaan en dat ze nog meer vragen krijgen. Het is al helemaal te gek dat sommige mensen een andere router gekocht hebben. Ik vind dit een grote misser, mijn vertrouwen is weg. Tot nu toe was ik een zeer tevreden gebruiker van athome.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan