ATI 3870X2 - XFX 8800GTX chipset nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BODYDUPER

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hallo,

Ik ben vanplan de ATI 3870X2 te kopen, of anders een 8800GTX.

Ik heb laatst gelezen dat je voor de ATI 3870X2 een bepaalde chipset nodig hebt op je moederbord, en ik zelf heb geen van alle (Zover ik weet) ik zit met een M2N bordje van rond de 60 euro.

Dus de vraag: Is het echt van belang dat je een bepaald soort chipset nodig hebt voor de ATI 3870X2? (Ik neem aan vanwegen een toch ingebouwde CrossfireX)

Als dat wel van belang zou zijn, klopt het dat je voor de 8800GTX geen specifieke chipset nodig zult hebben?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook is mijn M2N Moederbord geloof ik gewoon PCI-Express 1.0, ik weet dat een 8800GTX zijn werk zal doen, maar zul je er iets van merken kwa snelheid?
En dan bedoel ik, of je een 8800GTX in een 1.0 of 2.0 slot zet.

Bij voorbaad dank.

Vanwege crossfire zou ik wel voor een Ati of Intel chipset gaan, want met een Nvidia chipset zal dat inderdaad niet gaan. Voor een enkele 8800GTX maakt de chipset niet uit, maar SLI zal op een Ati of Intel chipset ook niet werken.

PCI-e 1.0 of 2.0 maakt voor nu nog niet echt wat uit, zolang de kaart maar 16 lanes tot zijn beschikking heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan