ATI 4870 temperatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Armando1993

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
ik heb twee ati's 4870 in crossfire opgesteld, nu draaien de fans constant op 30%, dit is tijdens huiswerk zeer irritant. de temperatuur is idle met 30% van de ventilatoren allebei 66 graden. nu kan ik via catalyst de ventilatoren op 20% zetten, waardoor ik ze helemaal niet meer hoor. dan gaan wel de temperaturen idle naar de 100 graden. als ik hem dan weer op automatic zet daan gaan de ventilatoren op 60 procent totdat hij terug is op 66 graden. kan het kwaad om voor enige tijd de ventilatoren op 20 procent te laten draaien voor programmas zoals word?

verder heb ik gekeken naar de accelero twin turbo van arctic cooling, die zo de temperatuur moeten verlagen en het belangrijkste, het geluid, nu heb ik ook op forums gezien dat deze niet goed werkt op de 4870, en dat hij met crossfire te dicht zit op de andere kaart waardoor deze geen lucht krijgt. kan iemand me hier meer over vertellen? alvast bedankt

Als jou Graka's idle al 66 graden word dan moet je toch maar s op houden met die snelheid naar beneden af te stellen. Als je zo doorgaat verkort je de levensduur van je kaarten. Zet de snelheid gewoon op auto. En bekijk dan nog s wat de temp. is is deze dan nog rond de 60 graden zou ik toch gaan bedenken om de airflow in je kast te gaan verbeteren.

Gr Donk4y

dit zijn in het algemeen hete kaarten, op internet staan overal nog warmere idle temperaturen vermeld, met de airflow is ook niks aan de hand want ik heb aan de voorkant twee casefans die koude lucht zuigen en achter en in de side panel 2 case fans die de lucht naar buiten blazen. de gemiddelde temperatuur in mn kast is idle 29 graden. die 66 graden doet catalyst op automatisch. maar ik neem dus aan dat ik dat geluid maar gewoon moet negeren en 100 graden te warm is?

100 is veel en veel te hoog, 60 vind ik idle al aan de hoge kant. Maar ik heb mij niet verdiept in deze kaarten ik ken ze niet bijzonder goed. Hoe lager de temperatuur hoe beter.

die kaarten worden heel warm. Maar het is niet goed voor de levensduur als de kaarten constant zo warm zijn. Ik zou het dus lekker op 30% laten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan