Armando1993
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 sep 2008
ik heb twee ati's 4870 in crossfire opgesteld, nu draaien de fans constant op 30%, dit is tijdens huiswerk zeer irritant. de temperatuur is idle met 30% van de ventilatoren allebei 66 graden. nu kan ik via catalyst de ventilatoren op 20% zetten, waardoor ik ze helemaal niet meer hoor. dan gaan wel de temperaturen idle naar de 100 graden. als ik hem dan weer op automatic zet daan gaan de ventilatoren op 60 procent totdat hij terug is op 66 graden. kan het kwaad om voor enige tijd de ventilatoren op 20 procent te laten draaien voor programmas zoals word?
verder heb ik gekeken naar de accelero twin turbo van arctic cooling, die zo de temperatuur moeten verlagen en het belangrijkste, het geluid, nu heb ik ook op forums gezien dat deze niet goed werkt op de 4870, en dat hij met crossfire te dicht zit op de andere kaart waardoor deze geen lucht krijgt. kan iemand me hier meer over vertellen? alvast bedankt
verder heb ik gekeken naar de accelero twin turbo van arctic cooling, die zo de temperatuur moeten verlagen en het belangrijkste, het geluid, nu heb ik ook op forums gezien dat deze niet goed werkt op de 4870, en dat hij met crossfire te dicht zit op de andere kaart waardoor deze geen lucht krijgt. kan iemand me hier meer over vertellen? alvast bedankt