Ati 4890

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hey,

Ik heb het eindelijk uitgezocht hoe ik voltage moet tweaken :D

Maar nu zit ik met een ander probleem. Het voltage staat op 1.3500, en telkens wanneer ik de pc opnieuw start gaat de voltage terug naar 1.3125. Wat moet ik doen zodat het constant op 1.3500 blijft bij opstarten gaat dit telkens weg :mad: Heb 'm stabiel gekregen op 950/1175 hoger kan niet.

Zie plaatjes:
Naamloos0.jpg
Naamloos1.jpg

Je kan beter ATI kaarten NIET overclocken, heb ik ook een tijdje met een 3870 gedaan toen GTA IV net uit was.

Je systeem word ZWAAR instabiel en crashed om de haverklap, bij mij crashte mijn pc op een gegeven moment zelfs als ik een filmbestandje opstartte !!

4890 is wel even wat anders als een 3870

en om nou ati af te gaan kraken.. er zijn genoeg mensen die wel goed kunnen overklokken met ati kaarten en dat is te zien in de benchmarks. het is natuurlijk allemaal erg afhankelijk van wat voor systeem je hebt.

zou je dat niet in de bios kunnen instellen? dat die vast op 1.3500 staat ipv steeds met dat tooltje te werken vanuit windows.

Geen idee zoals ik al zei begin ik er niet aan omdat mijn systeem ontzettend instabiel werd, dat onze kaarten een serie verschillen maakt naar mijn idee niet uit, ik waarschuw je alleen meer niet.

Hey,

Jah echt he een 4890 is heel wat anders als een 3870. Ben zelfs overgestapt van mijn Asus GTX280 TOP editie naar deze Sapphire 4890 OC editie, omdat de GTX280 mij een hoge stroom rekening bezorge en er niet zo ultra veel verschil is. Als je overklokt dan moet je eerst heel veel lezen lezen en nog maals lezen todat je het snapt. :thumb:;)

Maar nu zit ik met een ander probleem zie mijn toppic bij processoren :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan