ati 9800 pro geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Gisteravond even bij mijn buurman geweest en vernam dat zijn computer problemen gaf
Bij het spel Fear en COD2 gooide hij hem er regelmatig uit. Het systeem is een P3,2 ghz processor met 512 mb intern
De grafische kaart is een ATI 9800 pro met 256 mb erop.

We hebben de kast opengehad en e.e.a. van stof ontdaan. Ook hebben we even wat test gedaan met Sandra en Everest en de temperatuur geeft geen problemen.
Op internet (tweakers) blijkt men niet erg positief over deze kaart die hij nog geen 2 jaar in zijn kast heeft (ik lees overigens dat de kaart al sinds 2003 bestaat en concludeer gelijktijdig dat hem een oude kaart is verkocht)

Ook heb ik gezien dat er een vreemd soort rode puntjes (soort omlijningen) zijn bij het spelen.
Op zich viel het spel gisteravond niet uit maar toch geloof ik dat het niet goed zit. Ik heb gekeken op de site van ati maar kon de locatie van de laatste drivers niet snel vinden (catalyst 3.4 volgens tweakers).Zijn computer scoort voor de rest als een van de betere in de benchmark.

Natuurlijk is de makkelijkste oplossing het kopen van een nieuwe videokaart maar dat lijkt mij toch te simpel Wat adviseren jullie?

Download bij ATI, de catalyst uninstaller, bij drivers en utilities, en haal eerste alle drivers eraf.

Download de ATI drivers bij Omega, voor het juiste OS.

Het zou natuurlijk ook de overhitting van de vram kunnen zijn, die worden meestal niet gekoeld, alleen als je er een Artic silencer op zet.

dank

Bedankt voor alle reacties,

Nee de kaart is niet overklokt.
Persoonlijk lees ik niet al te beste recensies over die videokaart, ergens las ik zelfs dat de fabrikant ATI een productiefout zou aangeven
Ik ga kijken wat de updates doen

thnx

Ger

Bij die Omega drivers krijg je een extraatje, de Soft Mod Swapper, speciaal voor de 9700 en 9800 kaarten.

ati 9800 pro

Als de kast openstaat en er staat een ventilator (fan) op geeft het geen problemen. Anders stopt het spel Fear. Lijkt mij een warmteprobleem. Buurman heeft zijn (verlengde) garantie gevonden en gaat er mee terug naar de winkel.
Allen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan