ati 9800se en abit kr7a-raid

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmonninkhof

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2001
Hoi,

Ik heb sinds vorige week een ati 9800se aiw in mijn bezit. Heel leuk, maar wanneer ik deze kaart installeer in mijn computer en vervolgens opstart krijg ik al bij het windows opstartscherm iets te zien waarvan ik denk dat het niet goed is. Helaas kan ik jullie dat niet laten zien omdat ik momenteel niet in bezit ben van een digitale camera. Ook wanneer dan windows volledig is opgestart zijn er grafische problemen te vinden op het scherm.

Wanneer ik dan dxdiag uitvoer (directx) en vervolgens de direct 3d versnelling ga testen dan gaat dat nog goed bij de 7 serie. Bij hogere versie's die dxdiag (directx 9.0b) test zie ik maar 2 á 3 vlakken van de kubbus. Daarbij komt bij alle 3d-testen dat ik een aantal kolommen zie met een stuk of 15 blauwe streepjes naast elkaar in 10 rijen.

Nu heb ik al gezocht op internet wat het eventuele probleem kon zijn met mijn videokaart i.c.m. mijn moederbord. Dit heb ik al gedaan:
- update van moederbord naar versie cx!
- videobios uitgeschakeld
- aperture file size naar 128 mb gebracht
- smartgart verwijderd en agp-drivers van het moederbord geinstalleerd

Ben zelf bang dat de combinatie niet gaat! Dus denk dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen. Wanneer dat het geval is wil ik eigenlijk een moederbord die mijn huidige amd 1800+ socket A ondersteund.

Alvast bedankt

Heb je in het BIOS wel de optie AGP Fast Write uitgezet? Dit is zoiezo heel belangrijk bij Radeon-kaarten.

Ja, aan de voeding zal het niet liggen, maar omdat je aangaf dat je al meldingen krijgt bij het opstarten lijkt het geen windows probleem te zijn.

Kaart zit wel goed op het moederboard?
Maakt ook nergens contact met het moederboard of met een PCI kaart er naast, bv condencatoren die uitsteken?

Ik heb aan Hardware:
- 2x harddisk 120 GB
- 1x dvd-rw nec 2500A
- 1x dvd-speler Pioneer?
- Realtech netwerkkaart
- simpel geluidskaartje

Kaart heb ik goed op mijn moederbord geplaatst en ook nog eens een paar keer met mijn oude kaart verwisseld. Dus dat moet ook wel goed zitten. Verder zitten er 2 vrije pci-sloten tussen videokaart en geluidskaart.

Die kaart heb je niet 2e hands gekocht? Zo niet, dan kan het zijn dat de kaart gebruikt is om te proberen te flashen naar een 9800Pro. Dit kan bij sommige 9800SE-kaarten.

Ook kan het geheugen slecht zijn of te heet worden.

-edit-

Woord vergeten. :D

Laatst bewerkt:
Hier een link met de 2 plaatjes van direct3d-testen:

Misschien dat dit iets duidelijk maakt?

direct3d-testen

En ik heb de kaart gewoon gekocht via Yorcom.nl. De kaart is dus nieuw en niet eerder gebruikt!

Laatst bewerkt:
Ik heb deze vraag ook op het tweakers forum geplaatst en daar kwam iemand met de opmerking dat het moederbord agp 3.0 moest ondersteunen. En je raad het nu dus wel, het kr7a-raid moederbord ondersteund dat niet. Die heeft "slechts" agp 2.0

Dus ik denk dat dit niet gaat werken.

Zal dus een nieuw moederbord moeten kopen!

Groeten Brian

Dat is flauwekul. AGP3.0 is niets anders dan AGP 8x. AGP2.0 is gewoon AGP 4x.

De 9800SE hoort et te doen op AGP 4x. (AGP2.0 dus)

Mijn Radeon9700Pro is ook AGp 8x en werkt gewoon op mijn AGP 4x-moederbordje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan