ATI Catalyst Control Center opent niet!!! 3D Hardware Versnelling niet aanwezig!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo iedereen! Ik heb een probleempje met mijn ATI software. Ik heb Windows Vista van mijn Acer Aspire 5536G afgegooid, en er Windows 7 Ultimate opgezet. Drivers van de Acer site geinstalleerd. En toen.... ging het fout. CCC wil maar niet openen. Na veel geklooi kon ik hem eindelijk installeren, maar nu kan ik wel op het icoontje klikken, maar het progje opent gewoon niet! Ook heeft mijn kaart ( ATI Radeon Mobility HD 4570 ) geen 3D hardware versnelling. Dit heb ik onder andere nodig voor NoLimits coaster simulation. Hoe kan ik CCC openen, en nog belangrijker, hoe krijg ik 3D hardwareversnelling op mijn kaart? Ik kan maar geen nieuwe drivers vinden...

Hoi,

Heb je de juiste bits-versie gedownload? Er van uitgaand dat je de 32-bits versie hebt moet je de versie 8.632.0 (108MB) hebben van 23-10-2009. (of je moet in dit geval bij ATI zelf gaan kijken,gezien de datum v.d. laatste update of evt. de Vista driver gebruiken) Mijn ervaring met dat CCC is dat er vaak problemen mee zijn, schakel die software evt. uit bij "msconfig" e/o "services.msc" en laat Windows de zaak regelen.
Heb je die andere drivers ook gedownload? Dat zijn drivers die niet in het Win7 OS zijn ingesloten. Heb je ook het Bios geflasht? Er is n.l. ook een update v.h. Bios van 19-11-2009 (versie 1.11) vlak nadat Win7 is gelanceerd, er staat verder geen info bij maar die zit hoogstwaarschijnlijk ingesloten in de download.
We horen het wel.
Succes.

Laatst bewerkt:
De oplossing voor iedereen met dit probleem!!!!!

Installeer de Windows Vista Home Premium X86 of X64 drivers. Dit zou perfect moeten werken met Windows 7 Ultimate.
Het werkt weer, CCC kan ik ook weer openen. Iedereen bedankt voor de hulp

Ja dat heb ik vaker gehoord dat die Vistadrivers ook onder Win7 werken.
Bedankt voor de terugmelding we houden de oplossing in ons achterhoofd.
Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan