ATI drivers upgraden of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenling

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Hoi Helpers ;),

Ik ga proberen om mijn computer sneller te krijgen.

Ik heb gezien dat er voor mijn ATI Catalyst Drivers 8.7 XP beschikbaar is, terwijl ik nog draai op versie 4.1. Ik heb wel eens gelezen dat je iets wat goed draait zo moet laten, maar weet niet of dit in dit geval ook werkt.

Ik overweeg om mijn geheugen uit te breiden naar 2 x 1 gb. Het moet dan DDR1-400 zijn en dat is ruimschoots te koop, maar weet niet of ik daar wijs aan doe. Eerst zat alleen de DIMM3 erin en ik heb die DIMM2 uit een oude computer van mijn dochter gehaald en erbij gezet, maar merk eigenlijk geen verschil.

Ik heb nu SPD Geheugenmodules:
DIMM2: C Memory D1D333-064645I 512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)
DIMM3: C Memory D1D400-064643I 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

Kunnen jullie me goede raad geven voor ik dingen doe die ik beter kan laten.

Ik ben verbaasd over mezelf, zomaar iets vragen voor ik het doe :cool: Ik hoop ook dat ik de vraag op de juiste plaats gesteld heb :D.

Groetjes van Leny

hoi

welke videokaart spreek je over?
en ja je hebt wel hele oude drivers(2004)

je geheugen draait nu beide op pc2700333mhz
je hebt er een latje van 400 inzitten maar die klokt zich terug naar het langzame geheugen.

beter is dus 2x1gb pc3200 400mhz te zetten

Hoi terug,

Grafische Processor Eigenschappen:
Video kaart ATI All-in-Wonder 9200
GPU Codename RV280 (AGP 8x 1002 / 5961, Rev 01)
GPU Kloksnelheid 200 Mhz (origineel: 200 MHz)
Geheugenklok 164 Mhz (origineel: 166 MHz)

Is dat wat je bedoel? Ik voel me hier net een basisschool leerling op de universiteit, lol.

Is het dus verstandig om de drivers te updaten?

Groetjes weer van Leny

Bedankt voor je hulp.

Ik heb de update van november gedaan. Eronder stond er ook nog een van mei?, zou ik die ook nog moeten doen?

Het systeem loop nog steeds lekker.

Is er een programma dat nakijkt of ik nieuwere drivers moet zoeken? Of moet ik daar alleen naar gaan kijken als iets niet goed meer gaat?

Groetjes van Leny

die programma'tjes vind ik persoonlijk onzin.
verder zul je toch weinig up te daten hebben.

die onderste link is omdat je een all in wonder kaart hebt.

ik weet niet wat je daar van gebruikt?

hoe is met je geheugen?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik die all in wonder eigenlijk niet meer. Had hem vooral om TV te kijken toen ik nog kabel had, maar heb nu interactieve TV en kan dus geen TV signaal meer op de computer krijgen. Of zie ik dat verkeerd?
Het was ooit de bedoeling om mijn oude video filmpjes om te gaan zetten naar DVD, maar daar is helaas nog steeds niets van gekomen :confused:.

Ik zit nog te dubben over het extra geheugen. De computer die ik heb (en die me eigenlijk voor wat ik doe nog best bevalt) is van januari 2004. Ik werk nog steeds met een ouderwets, groot beeldscherm. Zou eigenlijk wel een TFT scherm willen. Als ik nu ga kijken op de site van bijv Dixons heb ik een heel nieuw systeem voor 600 euro, inclusief een 19" TFT scherm. Als ik een los scherm koop en geheugen ben ik al bijna de helft daarvan kwijt.

Ik ben vandaag een paar zaken afgeweest en kan voor 600 euro een leuk systeem kopen. Ik zit nu dus te dubben :eek:. Voorheen had ik telkens een speciaal gebouwd systeem, maar volgens mij kan ik voor dit geld niets laten maken. Ik heb weleens gehoord dat je bij die kant en klare systemen niet zoveel erbij kan zetten, voordeel is weer dat er vaak een speciale restore bijzit :D. Ik ga dus nog een poosje nadenken en gewoon nog tevreden zijn met wat ik heb.

Ik zal in ieder geval de dingen die erop staan die me dierbaar zijn en die nog nergens veilig staan maar eens snel veilig gaan stellen.

Ik ben weer wijzer dan ik was.

Groetjes van Leny

tjas de keuze voor iets nieuws is aan jezelf natturlijk

je zou een topic kunnen openen hier op helpmij of er iemand is die met jou budget iets kan samenstellen.maar ben je geen fanatieke gamer ofzo dat voldoet een compleet setje toch ook wel.

succes in iedergeval ermee:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan