Ati drivers voor HD5870 kan ik niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

moemboetoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Ik had een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn pc specs:
Intel i7 950 3,07 ghz
Asus Rampage II Gene
6 gb OCZ gold 2000 mhz
Club3d HD5870 1 gb
2x samsung spinpoint F3 1 tb

Ik heb dit probleem al eerder gehad alleen op een andere pc. Bovenstaande pc heb ik nog niet zo lang. Ik wil gisteren nieuw Ati drivers installeren voor mijn videokaart, dus had deze van de Ati AMD website gedownload. Dit doe ik normaal altijd zo. Ik had versie 10.9 en wilde versie 10.12 installeren. Heb netjes de huidige drivers verwijderd, pv opnieuw opgestart en vervolgens de nieuwe driver geprobeerd te installeren, maar dit lukt dus niet. Bij apparaatbeheer wordt mijn videokaart weergegeven als Standaard VGA grafische adapter en als ik de drivers installeer wordt mijn videokaart gewoon niet herkent. Er wordt wel iets ingestalleerd maar niet de display driver en ati technologies. Met de oude drivers gebeurd precies hetzelfde. Nu heb ik inmiddels door dat als ik via apparaatbeheer stuurprogramma's bijwerk en verwijs naar de map van de ati drivers, de driver wel geinstalleerd wordt, maar ik heb nu geen ati technologies op mijn pc en krijg deze er ook niet op geinstalleerd. Het is niet de eerste keer dat ik dit probleem heb, maar toen heb ik uiteindelijk mijn hele pc maar opnieuw geinstalleerd.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft
Alvast bedankt

Groeten:confused:

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Neem aan dat je win 7 gebruikt heb je dan deze gedownload en dan de tweede ik ging ook de mist in nam dus de eerste.

Ik gebruik windows 7 ultimate 64-bit. Heb echt alle drivers al gedownload en geprobeerd en geen van allen werkt. Krijg catalyst control center gewoon niet geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dus degene uit mijn link ook? vreemd zou toch moeten lukken

Ja ik begin met installeren en dat doet hij ook gewoon, alleen het installeeren is binnen 5 seconden klaar en dan zegt hij voltooid, maar vervolgens heeft hij niets geinstalleerd en vraagt hij ook niet om opnieuw op te starten.

Heb ik ook al geprobeerd. Werkt ook niet en er gebeurd precies hetzelfde. Het lijkt wel alsof mijn videokaart gewoon niet herkent wordt, althans dat ik idee heb ik. Hij wordt weergegeven als standaard VGA grafische adapter, maar volgens mij moet hij normaal gesproken aangeven dat er een apparaat gevonden is waarvan de drivers nog geinstalleerd moeten worden. Op mijn moederbord zich geen onboard videochip, dus dat kan hem ook niet zijn. Heb de videokaart ook al opnieuw in mijn pc gezet om te kijken of hij aangeeft nieuwe hardware gevonden of zo iets, maar dit doet hij ook niet. Terwijl hij nu gewoon wel prima werkt, Black Ops en MOH worden zonder moeite op full hd afgespeeld. Ik kan alleen via Ati CCC niets aanpassen, want dit wil hij niet installeren.

Groeten Joris

Hoi,

Dat kan dan zal hij de windows driver gebruiken.

Hij gebruikt nu gewoon de nieuwste driver van Ati, maar deze heb ik geinstalleerd via apparaatbeheer en dan stuurprogramma's bijwerken, dan software handmatig selecteren en dan naar de map van de ati 10.12 driver verwijzen. Dan installeerd hij dus alleen de display driver, verder helemaal niets. Je ziet dan ook dat de videokaart een HD5800 serie betreft en hij wordt ook overal herkend in windows. Maar als ik hem dan weer verwijder en de driver gewoon via de ati ccc software wil installeren pakt hij hem niet en blijft hij gewoon op standaard VGA grafische adapter staan in apparaatbeheer.

Ik begin zelf een beetje te denken dat een ander programma of windows de ati softwaren niet accepteerd en anders ziet de computer op een één of andere manier mijn videokaart gewoon niet.

groeten joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan