ATI en "PhysX"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahzriaz

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Goededag,

Hoe staat het met ATI's implementatie van "PhysX"?
Dit omdat ik sterk overweeg om mijn 8800GTS 512mb maar eens te vervangen.

ATI is volgens mij energiezuiniger en heeft betere performance voor het geld maar is Batman AA bv wel te spelen met PhysX ingeschakeld.

ALs iemand een tip heeft voor een kaart hoor ik het graag (ATI of Nvidia). Wil tussen € 150 en max € 225 aan uitgeven.

Mvg

Voor zover ik weet is PhysX van Nvidia. Mogelijk dat ATI ongever hetzelfde heeft, maar uiteraard onder een andere naam.

Eyefinity zal ik niet zo snel gebruiken. (Moet ik extra schermen gaan aanschaffen.) Gaat mij erom dat ik, wat ik toch leuk vond in o.a. Batman Arkham Asylum, Niet kan gebruiken met een ATI kaart. Die kaart zal ik mee nemen in de vergelijkingen.
Wil overigens gamen op full hd resolutie met zoveel mogelijk AA, en natuurlijk meeste setting op MAX. Dat lijkt me met een HD 6950 geen probleem

physX is niks meer dan een utillity van nvidia kaarten veel verschil zul je niet zien IMO
verder kun je wel degenlijk Batman Arkham Asylum spelen met een ATI kaart je hebt alleen geen physx

Verschil PhysX aan of uit is wel degelijk te zien. Echter zal de game het ook moeten ondersteunen.

Eyefinity werkt met alle games
eenige wat het doet is het verbreeden van het scherm
de een ziet er wat mooier uit dan de ander

Eyefinity is voor mij niet echt belangrijk. Physx is leuk meer ook niet echt n must.

Wat ik zoek is een kaart die op 1920*1080 bij de meeste grafisch zware spellen nog een goede framerate kan neer zetten. Natuurlijk wel instellingen op max en met AA. (Vind die kartel randjes erg storend)

Verder vind ik het belangrijk dat de kaart in idle stil is en niet teveel energie verbruikt.
Het is ook gewoon n desktop pc.
Wat die onder het gamen verbruikt vind ik minder belangrijk.

Is de HD 6950 dan goede keus of iemand nog andere ideen?

Edit:
Nou heb ik nog wat verder zitten lezen en de GTX 560 Ti scoort iets beter dan de HD 6950, is 2 tientjes goedkoper maar heeft maar 1GB geheugen. Vormt dit een probleem op full HD resolutie met minstens 4 x AA ingeschakeld?

Laatst bewerkt:
ik ben persoonlijk pro nvidia
het grootste verschil tussen ati en nvidia is vooral de mogenlijkheden.
voor zover ik weet zijn de enige extra's die ati kaarten hebben dx11 en eyefinity.
in tegenstelling tot nvidia die hebben: cuda,physx,surround (is ongeveer hetzelfde als eyefinity),3d vision surround (3 monitors in 3d), 3d vision (1 monitor in 3d) en dx 11

aan de meeste heb je niet veel al zijn er toch een paar spellen die echt minder leuk zijn zonder physx.
cuda word voor zover ik weet aleen gebruikt in just couse 2 om de zee mooier te maken maar het word veel gebruikt in cad toepassingen.
ik neem aan dat je een gamer bent dus dat is ook niet een must have.

toch denk ik dat je met nvidia beter uit bent want vroeg of laat koop je een spel met cuda of physx en dan denk je: had ik toch maar die nvidia kaart gepakt.

en de gtx 560 ti is op dit moment de beste die je kunt krijgen als je naar de prijs kijkt.

en ik zou meschien even wachten want nu de gtx 590 uit is gaan de prijzen wel zakken.

eh ATI heeft HD3D en ook Surround dat zit standaard bij HDMI inbegrepen

het eenige wat ATI niet kan is Cuda en physx

Bedankt voor jullie reacties. Vermoed dat het een GT560 gaat worden. Of HD 6950 moet na introductie van de HD 6790 goedkoper worden. Dit verwacht ik alleen niet echt.

@Axelx19:
Je verwacht dat de GTX 560 Ti goedkoper word nu de GTX590 uit is. Waarom en op wat voor termijn?

Over een 1 of 2 GB kaart. Verwachtingen dat dit veel verschil gaat maken?

nogmaals zolang je een groot scherm wilt gaan gebruiken dan is 2GB een goede keuzen anders heb je er echt helemaal niks aan

het lijkt me logisch dat de gtx 560 zal dalen want dan heetf die niet meer de beschrijving 3de beste gpu van nvidia maar 4de beste.
alles word dus minder waard.

kijk maar naar de harde schijven van 10 jaar geleden
dat was toen €50 per GB en nu 10 cent
als ze iets nieuws uitbrengen gaat de waarde van de voorgangers naar beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan