ATI Eyefinity 3d hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

ik ben al sinds een tijdje opzoek aar een videokaart.
ik wil dat deze voor de toekomst de mogelijkheid heeft om 3D te kunnen gamen, en dat met 3 schermen. (3D surround)

ik ben zo op de site van nvidia terechtgekomen, e heb daar gelezen dat 3dgamen met 3 schermen alleen mogelijk is met 2 kaarten.

nou schijnt ATI alleen een videokaart te hebben die dat in zn eentje kan.

kan iemand mij daar bij helpen?

en welke bril moet ik daar dan eventueel bijkopen?
niet die van nvidia of wel?

ojaa, en de kaart mag max. 175€ kosten. :shocked:

mvg
luck hermsen

Waarom als je in de toekomst van de 3d techniek gebruik gaat maken, nu al een videokaart daarvoor gaan kopen. Ik weet niet wanneer je er van gebruik gaat maken? Maar is het niet verstandig als je het wilt gaan gebruiken hem dan te gaan kopen, dan is je budget groter en is de techniek weer verder ontwikkeld.

Edit:En ik weet niet hoe het zit bij ATI maar bij Nvidia moest je ook nog een 120 hz scherm kopen. En zal het niet werken op je eigen beeldscherm.

Laatst bewerkt:
ATI kaarten kan je 3(soms zelf 6) monitoren op aan sluiten bij een nvidia maar 2.
ATI gaat ook aan D3 doen ben het knopje ook al tegen gekomen in een driver maar het wekt nog niet en is nog niet veel over bekend.

3 schermen met 1 videokaart gaat bij gamen al snel laggen al het geen 3D is dus met 1 kaart gaat het niet lukken.

En een 3D zet kost ook nog veel geld http://www.nvidia.com/object/product_geforce_3D_VisionKit_us.html .
Dit paket is exclusief videokaart en monitors.
De monitors die je gaat gebruiken moet 120MHZ zijn.

http://www.nvidia.co.uk/object/3d-vision-main-uk.html

Ik denk dat een kaart vinden die zonder lagg 3d draait nu nog niet gaat lukken voor 175.

Je moet dan meer denken aan 2 keer zoon kaart of iets vergelijk baars.
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkZJiVmJPKYciTlw/viewproduct/Zotac_GeForce_GTX_460_1GB/

Laatst bewerkt:
Dan ga ik toch maar voor nvidia.
Die hebben de technologie al veel verder ontwikkeld.

De kosten zijn me bekend.
Ik begin maar eens met een middelklasse kaart. Dan een mooi beeldschermpje en dan een nvidia set. 150€.

En als dat me bevalt een sli motherboard met een extra kaart en dan nog 2 schermen.

Ik heb al veel ervaring met nvidia en nog geen met ati. Zodoende.

Bedankt voor de hulp!
Groeten

Luck

Let wel op dat niet alle kaarten van nvidia 3d ondersteunen dus kijk er naar 3d die het ondersteunt.

Laatst bewerkt:
je bent (naar mijn mening) knettergek :P als je nu al geld uit ga geven aan 3D dat nog in het begin van de ontwikkeling is.
Misschien heb je wel de pech dat je de kaart die je nu koop al snel weg kan doen omdat hij niet gaat samenwerken met toekomstige kaarten ofzo.

Bovendien is het aanbod van 3D games nog zeer klein( of zie ik iets verkeerd)
gewoon nog eventjes geduld hebben

Bovendien is het aanbod van 3D games nog zeer klein( of zie ik iets verkeerd)
gewoon nog eventjes geduld hebben

Met nvidia 3D vision werkt het best goed hoor.
Software kan elk spel omzetten, dus het spel hoeft niet specifiek 3d spel te zijn.

COD serie, race spellen ect, kun je gewoon 3D doen.

Spelen met 3 schermen en nvidia, vereist inderdaad een SLI opstelling.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan