Ati mobility radeon 9000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venomion

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Beste mensen,

Ik heb hier een laptop die een week geleden kapot is gegaan. Na wat informeren heb ik te horen gekregen dat het waarschijnlijk aan de grafische kaart ligt. Het is een Targa laptop. Helaas is bij Targa deze grafische kaart niet meer leverbaar. Vervolgens hebben wij ATI gebeld, aangezien de kaart een ATI Mobility Radeon 9000 is. Maar ook ATI levert deze kaarten niet meer. Is er iemand die een oplossing weet? Ik wacht met spanning af. Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Alexander

als het dus een onboard gebakken grafische chip is

loont sowieso niet de moeite om dat te vervangen.

type nr vande laptop?

Laatst bewerkt:
Hallo

Werkt deze "Het is een Targa laptop." <----merk/typenr./ouderdom ben je vergeten te vermelden.... nog wel d.m.v. een extern scherm ???

Indien ja , is hopelijk enkel de "backlight defekt" lamp of invertor .

Dan heb je wel nog heeeel vaag beeld op t.f.t. scherm.

Alle betaalbare laptops hebben immers een onboard videochipset die niet zo maar in 1 2 3 is gedesoldeerd en het is meestal niet economisch rendabel om dit te vervangen .

Het sneuvelen van deze chipset is meestal te wijten aan onvoldoende of geen koeling .

Peter

Sorry voor de late reactie. Na nog wat informeren zijn we er inderdaad achtergekomen dat de videokaart zit geïntegreerd op het moederbord en we dus gelijk deze ook moeten vervangen. Maar dit zal best prijzig worden, dus we moeten er maar eventjes over nadenken of we de laptop niet beter kunnen vervangen. Als jullie nog suggesties hebben horen we dit graag. Nog bedankt voor de reacties en alle hulp :thumb:

Groetjes!

hoi

suggesties voor reperatie hebben we niet nee.
zal inderdaad een prijzige grap worden.

ander klaptopje dan maar?;)

Hallo

Voor de volledigheid van dit verhaal = het wel nuttig om te weten :

""Het is een Targa laptop." <----merk/typenr./ouderdom ben je vergeten te vermelden...."

Peter

Hallo,

Ja zal inderdaad een nieuwe laptop moeten worden :confused: Maarja nog even voor de zekerheid:
Het merk is: Targa Visionary
Typenr: N251C2
En hij is in 2002 gekocht.

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan