ATI Mobility Radeon HD 4200 opvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fordprfct

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Beste:cool:,

Misschien is dit wel de domste vraag ooit, maar ik vroeg me af of het mogelijk is de prestaties van mijn videokaart (ATI Mobility Radeon HD 4200) te verbeteren? Voor meer complexe grafische weergaven (games, editing) wordt het beeld snel stotterend.
De kaart zit in mijn laptop (probook 4515s) en vervangen is dus geen optie.

Mijn advies is niet doen, want dan misschien kan de koeling het niet aan.

aha, het kan wel, maar ik moet het niet doen...
Helder.

Dat brengt me op een andere vraag. Kan ik de ventilator harder zetten? (en hoe dan) en wordt de grafische kaart dan ook meer gekoeld. De prestaties nemen namelijk zienderogen af wanneer de comp warmloopt.

Dat is niet mogelijk je kan de koelmethode aanpassen, maar dat geld alleen voor de CPU volgens windows 7, maar dan moet je die op actief zetten, ik heb hem zelf op passief, maar mijn systeem is redelijk recent.

Ik denk best dat dat mogelijk is, een onboard GPU valt ook op te voeren. Ik denk wel dat je dan een notebookcooler nodig hebt.

niet doen weg gegooid geld en als het mis gaat is je notebook naar de fillesteinen en ben je ook je garantie kwijt

notebooks zijn totaal niet voor OC'en gemaakt ik raad dit af

nogmaals NIET DOEN!!

een laptop word al warm genoeg zonder dat je alles nog harder laat lopen!

het zit ook in zo'n kleine kast!

je verspild zo de laptop!

Hij staat standaart op actief, maar als je wilt editen koop een nieuwe met beter specs dadelijk help je hem na de mallemoeren met het overclocken ervan en dan vraagt de fabrikant wat jij ermee hebt gedaan.

okee, okee
Maar mijn vraag is nu: kan ik de ventilator harder laten lopen? en zo ja hoe?
Of valt dat ook onder 'niet doen'?

Dat regelt hij zelf hoe hard hij gaat roteren, want dat is volgens tempratuur. hoe de laptop dat regelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan