ATI Mobility Radeon HD 5650 HDMI Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkertjuh

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2015
Wanneer ik de tv aansluit via de HDMI werkt alles naar behoren alhoewel de tv eerst een keertje stoort voordat deze goed beeld weergeeft maar wanneer ik de klep van de laptop sluit schakelt hij dat scherm uit en dan begint het beeld op de tv ook te storen (vooral als ik bijv film kijk).

Iemand hier enig idee hoe dit kan?

Acer aspire 7740G
Windows 8.1 pro 64 Bit
ATI Mobility Radeon HD 5650

Heb de nieuwste Amd Catalyst control center ook al geinstalleerd maar het probleem blijft.

Alvast Bedankt.

a. Je vertelt niet HOE je die films afspeelt.
b. Je vertelt niet of je het bureaublad gedupliceerd hebt of uitgebreid naar je TV
c. Je vertelt niet welke acties je hebt gedefinieerd bij het gedrag als de klep gesloten wordt in powercfg.cpl

Als ik even antwoord geef op hoe ik mijn grote monitor gebruik naast (eigenlijk ipv.) mijn laptopscherm als ik op de zaak ben:
a. Ik doe alles gewoon met (bijv.) Windows Media player (zie b.), want ik gebruik effectief maar 1 monitor op dat moment (de grote)
b. Ik heb het bureaublad gedupliceerd naar de monitor in [Windows-toets]p en ik sluit dan de klep (zie c.)
c. Ik heb als gedrag bij het sluiten van de klep "Geen actie" aangegeven, dus niet slaapstand etc. De grote monitor blijft dan gewoon beeld geven, de laptopmonitor gaat uit bij klep dicht.

Tijs.

A: VOORAL als ik BIJV. Films afspeel dus hij doet het constant alleen het wordt erger naarmate er meer gevraagd wordt van de videokaart
B: Het scherm wordt gedupliceerd maar heb alle opties al geprobeerd
C: Dit is uiteraard correct ingesteld en in slaapstand zou de Laptop helemaal geen beeld meer geven, dus ook niet naar de tv ;) (heb zelfs al een profiel gemaakt waarin nergens energie op bespaart kan worden zodat ik weet dat het probleem niet daar ergens ligt).

Kunnen er ergens anders missschien nog instellingen zijn waarin er toch energiebesparingen worden gemaakt zodra ik de klep sluit? Zie ik misschien iets over het hoofd?

Ben toch bang dat het een compatibility probleem is met windows 8.1 en dat de drivers niet compatible zijn want ik kan ook de helderheid met de FN en Pijltjestoetsen niet bijstellen (Zie wel het balkje voor de helderheid van windows verschijnen maar de helderheid zelf veranderd niet mee)

Laatst bewerkt:
Bij Acer is de service voor dit type notebook niet te krijgen.

Ook al een andere HDMI kabel geprobeerd?

PS, meestal gaat de HDMI over de gpu in de cpu, heb je ook de Intel driver ervoor geladen?

Laatst bewerkt:
Bij Acer is de service voor dit type notebook niet te krijgen.

Ook al een andere HDMI kabel geprobeerd?

PS, meestal gaat de HDMI over de gpu in de cpu, heb je ook de Intel driver ervoor geladen?

Ik heb 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd en 3 verschillende tv's

Drivers handmatig opgezocht en geinstalleerd en toen dat geen resultaat gaf Driver Genius geprobeerd en ook dit gaf geen ander resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan