ATI mobility RADION HD2300

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden
Ik heb in mijn laptop acer aspire 7720G een kapotte video kaart Ik ben nu op zoek naar een andere kaart voor mijn ATImoblity RADION HD2300 wie kan mij daar aan helpen??
Ik heb gekeken op internet maar das nog nie zo makkelijk Zijn er misschien vervangers voor dit type ?
OF heeft iemand een idee van kijk daar eens naar bv2e hands maar dat is natuurlijk linke soep vind ik zelf (omdat dit al een oud beestje is)
heeft iemand een idee waar ik kan gaan zoeken
e de waele

Je moet van goede huize komen wil je deze zelf gaan vervangen... als je al aan een vervanger kunt komen.
Ik kon in elk geval niets vinden en aangezien het al "een oud beestje" is zal laten repareren niet de moeite lonen..

Hoe zo zelf vervangen het is gewoon een losse kaart dit is goed te doen hoor het probleem zit hem in een andere te vinden
e de waele

Hallo

In mijn enthousiasme om u een nuttig antwoord te geven , en na controle om zeker te zijn , zijn enkele fouten geslopen ....

Hierbij na korrektie ...

"Ik heb in mijn laptop acer aspire 7720G een kapotte video kaart Ik ben nu op zoek naar een andere kaart voor mijn ATImoblity RADION HD2300 wie kan mij daar aan helpen??"

Videokaarten voor dit model zijn blijkbaar overdreven duur nieuw ... als ze nog verkrijgbaar zijn ...

2e hands exemplaren zijn zo goed als altijd herstelde exemplaren , waarbij men de g.p.u. "rebald" met een verfbrander ...

Mocht je echter zelf g.p.u.'s kunnen "reballen" en monteren , of iemand kennen , wat de nodige ervaring/materiaal vereist , is het wel haalbaar ...

Videochip is vermoedelijk niet defekt , maar de soldeerverbindingen g.p.u./motherboard zijn zo goed als zeker gescheurd.

Reballen is de enige stabiele oplossing ... veiliger , is om de oververhitte g.p.u. te vervangen door een nieuw exemplaar ...

Hoe veel men hiervoor durft te vragen ???

Zo goed als zeker is deze laptop economisch onherstelbaar.

De hoofdoorzaak van dit "defekt" , is zo goed als zeker een door stof verstopte heatpiperadiator (geen koeling)

De benaming "laptop" letterlijk opvatten , en er op uw schoot mee werken (afsluiten ventilatieopeningen) (geen koeling) komt ook heel veel voor

Laptop op regelmatige basis eens zuiver/stofvrij maken had dit zeker kunnen voorkomen , en indien niet ... de levensduur met ettelijke jaren hebben verlengd ...

P.s.

Een "reflow" is niet stabiel , mits de g.p.u. is vastgelijmd , en de lijm onder de g.p.u. meestal ook tussen de soldeervebindingen chipset/motherboard is gelopen ...

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Hier zie je met wat ik bedoel met "reballen" g.p.u. ...

https://www.youtube.com/watch?v=1Hr3LyCYsU0

Hoe een g.p.u. er uit ziet (niet korrekte model en enkel indikatief ...)

http://www.benl.ebay.be/itm/DC-2012...262451?hash=item35fc2fdf33:g:CAwAAOSwUuFW1-V1

Peter

Laatst bewerkt:
Mijn idee is gewoon geen energie meer insteken, als die laptop al zo oud is als je zegt, en klopt wel, is van 2009 of ouder.
Alternatief is een externe videokaart.

Ai dat word moeilijk Ik ga eens kijken voor een ext videokaart allen bedankt voor het mee denken
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan