ATI of GeForce

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Ik wil binnenkort een nieuw systeem kopen, maar maakt het nu uit of je Ati of Nvidia gebruikt?
Het systeem wat ik wil kopen is dit:
ASRock 870 Extreme3 moederbord
AMD Phenom X6 1090T

Kan ik hier een Nvidia GeForce op aan sluiten?
Maakt het uit dat het een AMD cpu is? Of kan je gewoon alles aansluiten zolang drivers maar werken?
Ik heb op de ASRock website gelezen dat hij CrossFire ready is, dus zal er geen Nvidia SLI op kunnen, maar ook zonder meerdere kaarten, kan ik dan alsnog één enkele Nvidia GeForce op een Crossfire Ready moederbord zetten?

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Oke, dus maakt niets uit?
Gelukkig, dat moederbord en de cpu zijn al duur genoeg...:D

hallo radical gamer wat wil je dan spelen dan of is dit niet voor een game ?

Nou, ik speel de hele Call of Duty serie,
Dat moederbord weet ik niet zeker, dit komt in een set en ik begin te denken dat er een aantal tientjes af kunnen als ik een ander moederbord neem, wees gerust, ik controlleer of dat moederbord met de cpu past etc...

Maar zoals het er nu naar uitziet:
12GB DDR3
AMD Phenom X6 (Thuban)
Nvidia GeForce (1 van de twee die ik heb)

Kan ik ook allebei de kaarten erin zetten, zonder SLI, en ze los van elkaar laten werken?

PS: Als je iets verkeerds ziet, of iets wat zeker het systeem gaat tegenhouden, ik zou het geweldig vinden als je dat even zegt zodat ik geen miskoop doe, dit is de eerste keer een systeem kopen dat:
A: Niet met kant en klare kast etc komt (Zoals mijn Acer pc...)
B: Ik niet bij een pc-boer (ook kennis) heb opgehaalt voor een spotprijsje...

Dus ik ben erg voorzichtig of dit wel handig gaat worden.

PS: Het geheugen, 12 GB, is idd erg veel maar is niet alleen in verhouding de goedkoopste :rolleyes:...

Ik ben nog aan het kijken wat voor een video kaart het wordt, heb er hier twee:
1: Nvidia GeForce 6600XL (410MHz.)
2: Nvidia GeForce GT120 (Momenteel werkt deze prima in een 8GB Ram systeem)
Afhankelijk van welke van de twee beter zal werken, gewoon testen...
Heb ze allebei al.

Laatst bewerkt:
12 gig is veel te veel voor spelletjes. Moederbord en CPU zijn prima upgrade, maar die videokaarten lopen wel erg achter. Ik durf te zeggen dat je na deze upgrade je spelletjes voor geen frame sneller gaan.

voor 75 euro heb je al een videokaart die 4x sneller is dan die gt120. Voor 130 euro heb je een kaart die 10x sneller is dan de GT120. Ik zou geen (bijna) 300 euro uitgeven aan een upgrade die je nauwelijks wat op gaat leveren in je spelletjes

Ik begon inderdaad wel te denken, die 12 GB is 'WAUW' als je het ziet, maar als je je hoofd gebruikt..........
Nodeloos veel inderdaad.
Er komt inderdaad ooit een betere videokaart in, maar wanneer...
Maar als je zegt dat dit (vergeet de 12GB even,) het niet langzamer maakt, maar sneller word als er een betere videokaart in komt is dat prima.

Ik zit nu met 8GB, maar ik werk op 2 locaties, die 8 GB pc heeft de GT120 en wordt nauwelijks gebruikt, daarom, veel naar de andere.

Maar, heb jij mischien een richtlijn (advies, ik klaag je niet aan als je het mis hebt:p) voor wat samen met een Phenom X6 (3200MHz.) past?
Ik gebruik 2 monitoren, maar daar is de GT120 prima voor, maar Call of Duty is vrij belangrijk, die moet kunnen werken anders is de hele upgrade voor niets...

Probleem is dus een beetje, dat ik nogal zit met een upgrade waarbij ik van 8GB Ram naar 8GB Ram ga....
Zal die cpu mij dat doen vergeten?

EDIT:
Ik begin toch weer bij de upgrade kit die aangeboden is, daarin zit 4 GB Ram op 2 van de 4 ram sloten, dan kan ik later altijd nog wel daar meer bij doen.

Dus dan is het nu:
4 GB DDR3 RAM
AMD Phenom X6 3.2GHz (Thuban)
ASRock 870 Extreme3 moederbord

Dan ga ik nog wel kijken voor een video kaart en of ik die er meteen bij doe of er later pas bij doe.

Probleem is dus, dat moederbord heeft volgens mij geen videokaart onboard...

Oke, ik spot nu dus een probleem, die CPU zegt max. 175 Watt te gebruiken,
Ik heb nu een 250 Watt voeding...
Weet iemand of een 650 Watt genoeg is voor bovenstaande set?

(Oh ik en mijn goede ideeen voor een upgrade.........)

Laatst bewerkt:
wat wil je daar mee bereiken dan ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Een nette pc die COD aan kan, en daarnaast ook wat grafische programma's (CadCam etc.)
En ja, ik begrijp dat mijn video kaart de bottleneck wordt, maar als 4GB Ram, dat ASRock moederbord en de Phenom samen met mijn Nvidia GT120 COD aan kunnen ben ik voorlopig tevreden, dan ga ik later weer eens kijken wat ik ga doen aan het video gedeelte.

tuurlijk kun je COD 1 aan, maar als je over black ops begint te praten, wieweet op de allerlaagste instellingen ;)

Ik heb Black Ops nu op de hoogste instellingen met die GT120 en dat werkt prima,
maar inderdaad, hij is wel wat gedateerd...:(
Als we spreken van een video kaart die goede prestaties levert voor 2 monitoren, PCIe x16 en niet echt bijzonder veel geld, is er dan een kaart die eruit springt?
Oftewel, als je genoeg RAM hebt en een flinke (6 core) cpu, is er dan een kaart die hier redelijk bij past en niet meteen honderden euro's kost?
Geld is namelijk dicht bij op na de 6 core en het moederbord...:(

een nvidia geforce gtx560 is ook maar 154 euro hoor, het is maar wat je veel noemt ;)

Misschien een kaartje van de vorige generatie?Een ATI HD 5770 kun je nu nog vinden , voor een 80-90 euro's en is verre van slecht....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan