Ati of Nividia

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendrobatus

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Hallo , ik ben aan het rondkijken voor onderdelen voor mijn nieuwe pc en ik vroeg mij af wat is nu beter een Nvidia of een Ati kaart? (Ik heb voor de gpu een budget van 200-250 euro).

Alvast bedankt.

Ik ben zelf fan van Nvidia, maar qua prestaties maakt het niet zo heel veel uit.. Dit is vragen om een eindeloze discussie.. Hetzelfde als AMD of Intel...

Hoi DoRc0! Met hetgeen je in de eerste twee zinnen schrijft ben ik het eigenlijk wel eens (het is maar net waarmee je 'groot' bent geworden, maar je stelling over AMD en Intel kan ik, zéker gelet op hetgeen onder je nickname staat, niet helemaal volgen / begrijpen.
M.i. is het zo dat binnen bijna ieder vergelijkbaar budget een Intel beter presteert op het grafische (video / fotobewerkingsterrein dan welke AMD dan ook.

Laatst bewerkt:
daar heb ik al een keuze tussen gemaakt > een intel i5 1555 2500k 3.3 GHZ .

Maar wat ik van jullie begrijp is dat het niet veel uitmaakt of ik nou een Ati Radeon kaart of een Nvidia neem?

Idd. maar je zou even binnen je budget het volgende tabelletje kunnen raadplegen. (geef mij even een paar minuten, dan zoek ik het tabelletje op)

@gast0225, mee eens... maar ik bedoel een AMD of Intel processor in het algemeen, hier zijn ook al vele oneindige discussies over geweest. Hier geld hetzelfde voor als wat je zelf zegt.. waar je mee bent opgegroeid.. een AMD fan blijft bij AMD, en voor intel geld hetzelfde. (ik had het dus over CPU's en geen GPU's :rolleyes:)
Al was ik een AMD fan en ben inmiddels overgestapt op een Intel I7, wat mij uiteraard goed bevalt :)

maar laten we weer on-topic komen

Kijk in dit tabelletje (even naar beneden scrollen) op een willekeurige horizontale lijn, daar vind je van beide chipfabrikanten kaarten die qua prestaties gelijkwaardig zijn. Het is vervolgens vrij gemakkelijk om een keuze te maken.

Tabel is van december 2010, er zijn dus inmiddels nieuwere (en veel duurdere) kaarten.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de snelle reacties beide. Ga eens ff goed het tabeltje bestuderen.

@DoRc0 ben ik het niet mee eens :P ik heb in mijn laatste 2 pc's een AMD gehad en ga nu waarschijnlijk toch voor een intel :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan