ATI radeon 2400 HD werkt niet zoals het zou moeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verato

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Hey iedereen,

Ik zit al een tijdje met dit probleem, ik speel namelijk WoW (World of Warcraft) en mijn beeld bleef destijds heel vaak hangen als hij veel moest laden. Toen heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht :
ATI radeon 2400 HD.
Het is minder geworden maar nog steeds gebeurt het dat als het spel veel eist, mijn scherm bevriest (bijvoorbeeld als er veel stralen enzo geschoten worden, sorry voor vage uitleg)
Ik denk dus dat die grafische kaart niet optimaal presteert,heb altijd al beetje gezeik gehad met drivers van de site enzo. Dat ze bijvoorbeeld aangaven dat er geen goede hardware werd geconstateerd, dat er geen windows geinstalleerd was,noem het maar op.
Toen ten einde raad maar weer opnieuw geinstalleert vanaf cd, en toch onderpresteert hij nog steeds.

Het zou kunnen dat het ook iets anders in m'n PC is wat het niet aankan, maar ik weet daar niet zoveel van af :S
Conclussie : Kunnen jullie alsjeblieft kijken wat er nou mis is? Wat er dus WoW niet aankan :S (Ik denk zelf de grafische kaart)
Naja, jullie wel, en aangezien jullie zoveel mogelijk info willen hebben :

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord
CPU Type Intel Celeron D 341, 2919 MHz (22 x 133)
Moederbordnaam Asus P5S800-VM (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 661FX
Systeemgeheugen 1536 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/04/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart ATI Radeon HD 2400 PRO AGP (256 MB)
Video kaart ATI Radeon HD 2400 PRO AGP (256 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (LAU0C0644021)

Multimedia
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Opslag
IDE apparaat SiS PCI IDE-controller
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf ST3120827AS (120 GB, 7200 RPM, SATA)
Optische Station Optiarc DVD RW AD-7173A
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 55003 MB (34726 MB vrij)
D: (NTFS) 59467 MB (16968 MB vrij)
Geheugencapaciteit 111.8 GB (50.5 GB vrij)

Netwerk
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (192.168.1.104)

Peripherieapparaten
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 apparaat SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat Microsoft USB Wheel Mouse Optical
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-audioapparaat
USB-apparaat USB-videoapparaat

Heel erg bedankt alvast voor de moeite!

Mvg,

Davy

Hoi,

Weet je zeker dat je de driver goed hebt geinstalleerd want als ik hier de systeem eis voor dat spel bekijk moet je pc het toch wel aan kunnen incl. je videokaart.

Modag

Hey, bedankt voor je reactie zo snel!
Uhm...ik weet het niet echt zeker nee, ik heb verschillende drivers geprobeerd te installeren van de site maar dan bij de setup kreeg ik een bericht dat er geen driver was gevonden voor mijn hardware :S
Toen maar cd gepakt en daar ging de setup wel gewoon door..

Deze driver is er nu geinstalleerd :
Driver Packaging Version 8.453-080122a-058840E-ATI
Provider ATI Technologies Inc.
2D Driver Version 6.14.10.6764
2D Driver File Path System/CurrentControlSet/Control/Video/{707CA857-C0C4-4DE2-BFFC-1F4B47B4E6AF}/0000
Direct3D Version 6.14.10.0555
OpenGL Version 6.14.10.7278
Catalyst® Control Center Version 2008.0122.1519.27310
AIW/VIVO WDM Driver Version 6.14.10.6238
AIW/VIVO WDM SP Driver Version 6.14.10.6238

Mvg,

Davy
P.S. Ben nu naar school dus reactie zal pas vanavond laat zijn, heel erg bedankt iig =)

Hoewel de systeem eisen van WoW niet zo hoog zijn, verschilt dit nogal per geval wat je doet. Als je gewoon wat rond loopt in rustige gebieden, is het idd niet zo zwaar. Echter, als je gaat raiden dan wordt het al snel een ander geval, omdat 40 man (of meer) weergeven die allerlei aanvallen doen een behoorlijk zware klus is voor sommige pc's. Ik denk dat dat bij jou het geval is. Ik heb een 2600, en ik kreeg (speel niet meer) in sommige drukkere gebieden niet meer dan 30 FPS. Ik heb nooit echt geraid, dus dat weet ik niet, maar ik zou niet verbaast zijn als hij dan onder de 20 zou kunnen duiken. Die van jou zou zelfs daar nog onder kunnen komen, dus dan is het denk ik gewoon toch de kaart zelf helaas.

Als het echter gewoon met "normale" gebieden (vrijwel lege stukken bijv) gebeurd zal er iets anders zijn. Wat zou ik helaas niet weten :(

Hoi,

Ik zou deze eens proberen en ik weet niet als je catalyst versie gebruikt zal je net frame work ook ge-update moeten zijn.

Modag

Ps heb je eerst de oude driver wel verwijderd?

Laatst bewerkt:
hoi

als je wow alleen op hoge beeld kwaliteit heb staan moet je hem lager zetten /ander terug naar het bedrijf waar je hem gekocht heb.:thumb: dan kunnen ze hem door meten of er kleine problemen zijn

Bedankt voor al jullie reacties =D

Inderdaad, het ligt aan wat er in het spel gebeurd, als er niet veel moet worden geladen is m'n scherm normaal en werkt alles ...smooth (zogezegd)
Maar als er veel characters zijn in de buurt of je staat in een stad ofzo en ik probeer mn scherm te draaien (in het spel natuurlijk) dan blijft ie hangen om de paar seconden.
Ik hoor als ie hangt trouwens wel een klein beetje geratel (zo'n 'aan het laden' geluidje)
en dan als scherm opgebouwd is is het weg..daarom twijfelde ik aan de oorzaak..misschien processor ofzo ..

Uhmmm...Ik ga die 9.3 catalyst even proberen ja, bedankt^^
En ja, had zoiezo eerst van cd geinstalleerd alles, toen haakte die enzo, andere drivers geprobeerd (alles eerst ge-uninstalld), die wilden niet echt installeren (veel foutmeldingen enzo) > de cd weer gebruikt (nog steeds problemen in het spel).

En in het spel heb ik resolutie het laagst dat kan (zodat het nog wel speelbaar is), alle effecten op laagst, alles het laagst eigenlijk, als ik ze hoger zet blijft m'n scherm NOG sneller hangen en vaker..

Dus zoiezo...het probleem ligt dieper, in drivers enzo? Niet dat bijvoorbeeld m'n processor the langzaam is ofzo? Zal software toch moeten zijn dan :S

Ik ga nu even die catalyst proberen!

EDIT : Ik heb hem geprobeerd...gedownload, extract, setup opent...en dan dit :
grrrrrr.png

Krijg ik bij alle catalysts die ik van het net haal, behalve die van de cd die erbij zat :S

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het helpt maar ik dacht "laat ik ff alle drivers eraf halen, en dan vanaf cd van ATI nog een keer installeren"
Nja, alles achter de rug...toen kreeg ik bij het opstarten een foutbericht en toen ik naar catalyst control centr wou gaan..
Opstarten :
"Kan bestand of assembly MOM.implementation of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegegen bestand niet vinden."

En toen ik naar cataslyst control center wou gaan:
"Kan bestand of assembly CLI.implementation of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegegen bestand niet vinden."

Ik heb een herstelpunt van voor de deinstallatie + installatie en kan ernaartoe herstellen?
Ik weet niet meer wat ik moet doen :(

EDIT : wéér opnieuw geinstalleerd...nu geen foutberichten...maar nu kan ik catalyst control center gewoon niet openen:s er gebeurd niks, windows erkent wel dat de videoadaptar mijn kaart is, en alles werkt..ligt het nou aan mij of is deze cd gewoon niet goed? :S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan