ATI Radeon 8500LE Underclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nteusink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Hallo,

Een klasgenoot van mij heeft een Radeon 8500LE die op 250/250mhz draait. Nu speelt hij vaak counterstrike maar dan valt z'n compu na een minuut of 10 uit. Volgens de winkel waar hij zn pc heeft gekocht is z'n voeding te zwak en kan hij de kloksnelheid van zn kaart terugzetten. Nu heb ik daar al wel een programmaatje voor gevonden (Powerstrip 3.30) maar hoe laag kan je dan gaan? En wat zijn de consequenties als je te laag gaat?
En is dit uberhaupt wel een goed advies? (een zwaardere voeding zou natuurlijk sowieso beter zijn).

Volgens de winkel waar hij zn pc heeft gekocht is z'n voeding te zwak en kan hij de kloksnelheid van zn kaart terugzetten

onzin.

een andere voeding kan uitkomst bieden maar het kan net zo goed iets anders zijn.

is niet simpel vast te stellen.

pe.

Als je de kaart onderklokt, zal hij slechts een paar Watt aan vermogen minder trekken, absoluut de moeite niet.

Dus (als het daar al aan ligt) heeft ie gewoon een nieuwe voeding nodig.

Ik heb hem net nog even heel kort online gesproken. Hij heeft hem toch een beetje geunderclocked en hij volgens hem heeft het toch geholpen: hij kan nu counterstriken. Ik zal hem morgen nog wel eens vragen of het nog steeds werkt.
Een goeie permanente oplossing lijkt me inderdaad een nieuwe voeding. (Als dat dan 100% zeker het probleem is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan