Ati-Radeon 9000 kaart werkt niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

barties

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag een ATI radeon 9000 gekocht.
Ik had een Nvidia Geforce 2 Ultra in mijn systeem.
Heb eerst het stuurprogramma van de Geforce verwijderd(apparaatbeheer) en daarna de software van Nvidia(via software in configuratiescherm verwijderd.
Zou je dus denken dat je de Nvidia spullen verwijderd hebt.
De pc afgesloten en de netspanning eraf, kast geopend en dus ff kaarten wisselen.
Het hele spul daarna weer opgestart en bij de wizzard nieuwe hardware werden de drivers op de bijgeleverde cd-rom gevonden. Echter toen de drivers geinstalleerd waren en ik de schermresolutie op 1024-768 en de frequentie op 85 Hz zette werd alles zwart en begon de pc steeds spontaan steeds weer op te starten. In de veilige modus heb ik na een dik uur klooien, de ATI drivers maar weer verwijderd en de Geforce-kaart er maar weer in gedaan(want naar een zwart scherm kijken wordt je niet vrolijk van).
De drivers weer geinstalleerd en alles werkt weer perfect.

Is dit normaal met ATI-kaarten??

Mijn Pc bestaat uit een:

Socket 370 moederbord
Pentium III 1GHz
896 Mb 133 Mhz SDRAM
4 harde schijven(2xWD en 2xIBM)
DVD-rom Acer 16x
Lite-On brander 24x
LG Flatron 775FT beeldscherm(max refreshrate 85Hz)
A-Open bigtower met 300 Watt voeding
100 ata promise raid controller

Oh ja, ook belangrijk misschien, ik heb WinXP-pro +SP1(legaal)

Misschien de nieuwste drivers van internet halen?
Een zwaardere voeding plaatsen, gezien de inhoud van de kast?
Ik heb geen idee, wie kan er helpen?

Alvast vriendelijk bedankt,

Bartie.

Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat het de voeding is. Die 9000 gebruikt niet veel meer stroom dan een GF2 Ultra.

Deze problemen zijn niet normaal, al zijn er wel meer mensen die problemen hebben met ATI-drivers. Download de nieuwste driver even, en dan zien we wel verder

Op een lagere resolutie/refresrate werkt de kaart dus wel ??

Hallo,

Ja, heeftie eventjes gedaan, maar nu niks meer. Beeld als breipatroon.
Ben vandaag naar die pc-zaak geweest met de kaart. Werkte dus wel op een andere pc. Weer naar huis, en weer hetzelfde liedje, niks dus.
Toen pc, monitor en kaart maar meegenomen naar de pc-zaak. Andere(zwaardere) voeding erin, nog niks.
Volgende week krijg ik een ander moederbord(P4) ff afwachten wat de kaart daar op doet anders ruilen voor wat anders. Denk dat ik dan maar weer naar Nvidia-kaart ga kijken.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Groeten Bartie.

Heb je toevallig (uitgeschakelde) onboard graphics? Sommige mobo's hebben problemen met bepaalde kaarten.
Als je die 9000 gaat ruilen (slimme zet, m.i.) kijk dan 'ns voor een G4ti4200 of evt. een ATI 8500. Beiden zijn sneller dan de 9000.
suc6

Geplaatst door windoos

Als je die 9000 gaat ruilen (slimme zet, m.i.) kijk dan 'ns voor een G4ti4200 of evt. een ATI 8500.

Helemaal mee eens, al zou ìk nooit een Nvidia kaart kopen.

Hallo allemaal

In elk geval bedankt voor jullie reacties.

Ik zit er in ieder geval over te denken om het toch maar bij Nvidia te houden, mocht de kaart niet op het nieuwe moederbord werken.
Over dat nieuwe moederbord gesproken, ik stel deze vraag straks ook wel ff elders, ik was eigenlijk van plan om een Gigabyte GA-8PE667 Ultra2 :Intel i845PE -Socket 478 -U133-Sound/USB2.0/RAID/LAN/SATA DDR te kopen dit werd me echter afgeraden door de man in de pc-zaak. Te duur en nog te veel "kinderziektes" vondt hij, ook DDR-ram PC2700(op 400MHz) zou nog teveel problemen geven, klopt dit?

Groeten Bartie.

Dat van die problemen met DDR 400 is logisch want volgens gigabyte ondersteunt het mobo alleen 333 of lager.

Wat kost dat moederbord?? Het is heel compleet, dus het mag best wat kosten. Ik heb iig goede ervaringen met Gigabyte

ow, en zoals je al zei, misschien is het een idee om hier een nieuw topic over te openen.

Hoi Meelman,

Dat bord moest zo'n 200 Euro's kosten.
Er zit ook Serial-ATA op, momenteel heb je daar nog niet zoveel aan gezien de beschikbaarheid van deze nieuwe harde schijven. maar dan ben je wel al weer een beetje voorbereid op de toekomst.
De pc-zaak kon me ook een MSI 845E MAX2-BLR Raid/Lan/Bleu-tooth bord aanbieden voor 170 Euro.
Hier zit dan geen S-ATA op. Is later echter wel uit te breiden met S-ATA adapterkaart.
Gezien de biosupdayes op de site van MSI is dit een volgens mij goed doorontwikkeld moederbord, misschien kies ik ook wel voor dit bord.

Groeten Bartie.

prijzen op Tweakers.net

Gigabyte GA-8PE667 Ultra2
MSI 845E MAX2-BLR

M.a.w. die gigabyte is een beetje overpriced, die MSI zit qua prijs heel goed.

Je moet natuurlijk niet op mijn mening afgaan, maar ik heb veel problemen met MSI bordjes.

Hier is in ieder geval een test an het gigabyte mobo
en hier een van de MSI

Ik kan helaas geen rechtstreekse vergelijking tussen de twee vinden. Lees het even door, bekijk de benchmarks (Let daarij wel op de rest van het testsysteem. De processor die is gebruikt bij het gigabyte mobo is veel sneller.) en maak je keuze.

Hoi,

Gisteren het spul opgehaald, het is het MSI bord geworden(omdat dit al wat langer verkrijgbaar is, dus doorontwikkeld).
Heb er meteen maar behuizing, harde schijf, brander,monitor(flatscreen van LG) etc. bijgekocht. Was voor 1300 Euro klaar.
Kan nu meteen wat proberen op netwerkgebied, had ik nog niet gedaan.
Opbouwen en configureren ging van een leien dakje, al zeg ik het zelf.
Ik zal nog even moeten proberen om het zaakje zo snel mogelijk te kunnen laten lopen(instellingen FSB en Voltage). MSI levert hier leuke programma's bij. Mocht er iemand zijn die erg bekend is met dit overklokken(nu staat alles nog default), reacties zijn van harte welkom.

Meelman bedankt voor de reacties en links. Je hulp was welkom.

En het mooiste van dit alles, die vervloekte videokaart van ATI draait nu als een tierelier. Ook weer mooi meegenomen dus.
Zal waarschijnlijk de combinatie moederbord en videokaart geweest zijn. Het MSI-bord ondersteund alleen 1.5 volts videokaarten. Mijn oude Mobo was waarschijnljk 3.0 volt???? Ik zou het anders niet kunnen bedenken.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en tot horens.

See you, Bartie.

Wat wil je weten over overclocken? Check iig eerst even http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=81644

Helaas zijn de overclockmogelijkheden van een Pentium IV relatief beperkt. Gelukkig heeft dat moederbord overclock-mogelijkheden te over. Een Radeon 9000 is als ik me niet vergis helemaal niet te overclocken.

En als er iets onduidelijk is zou ik even een nieuw topic openen in de sectie overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan