Ati Radeon 9200 3d ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoaRaven

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn videokaart. Heb een Ati Radeon 9000 64mb Agp vervangen door een Ati Radeon 9200 128mb Agp. Probleem is nu dat 3d niet meer wordt ondersteund. Is er een mogelijkheid om dit te wijzigen of moet de oude videokaart er weer in? Kan me niet voorstellen dat een oudere videokaart 3d wel ondersteunt en een nieuwere niet.

eerts had je de opude drivers moet vewijderen van je 3d kaart...

door naar software te gaan

heb je dat gedaan

*Kingpin* zei:
eerts had je de opude drivers moet vewijderen van je 3d kaart...

door naar software te gaan

heb je dat gedaan

Nee, heb niet eerst de oude drivers verwijderd. Heb de videokaart vervangen, xp gaf aan dat hij nieuwe hardware had gevonden en installeerde de kaart. Daarna heb ik de drivers van de Ati website gedownload en geinstalleerd. Had ik dus eerst de oude drivers moeten verwijderen? Dus gewoon installatie ongedaan maken en opnieuw installeren?

ja vewijder alles van ati.. alles.. :thumb:
daarna.. nieuwe drivers instaleren.. die bij de kaart horen..

:confused: deze kaart is trouwens een budget kaartje.. niet om te game maar voor kantoren

succes:thumb:

voeg me even op msn toe.. gaat iets sneller.. hardeman89@ hotmail. com

*Kingpin* zei:
ja vewijder alles van ati.. alles.. :thumb:
daarna.. nieuwe drivers instaleren.. die bij de kaart horen..

:confused: deze kaart is trouwens een budget kaartje.. niet om te game maar voor kantoren

succes:thumb:

Heb er ook niet veel voor betaald. ;)

Maar even voor de duidelijkheid, hij moet wel 3d kunnen ondersteunen? Zo niet, dan gaat ie linea recta op Marktplaats en schaf ik wat anders aan.

Die kaart ondersteund ook 3d, kijk hier.
Maar je zult ook misschien de DirectX opnieuw moeten installeren.
Je kunt tevens ook de drivers van Omega kunnen proberen, daar zit een mooi tabblad voor bij.

Lange Pier zei:
Die kaart ondersteund ook 3d, kijk hier.
Maar je zult ook misschien de DirectX opnieuw moeten installeren.
Je kunt tevens ook de drivers van Omega kunnen proberen, daar zit een mooi tabblad voor bij.

Bedankt voor je info. Maar moet ik nu eerst alle drivers weer verwijderen en opnieuw installeren of kan ik de drivers er overheen zetten? :confused:

Ik gooi ze er altijd overheen, maar als je problemen hebt/krijgt is het wel verstandig om ze te verwijderen, dat kan hiermee.

Lange Pier zei:
Ik gooi ze er altijd overheen, maar als je problemen hebt/krijgt is het wel verstandig om ze te verwijderen, dat kan hiermee.

Ok, ga ik dat straks eens proberen (zit nu op mijn werk :D )

Dus even resumee, drivers verwijderen, stuurprogramma videokaart verwijderen, kaart opnieuw installeren en de drivers van Omega downloaden?

RoaRaven zei:
Ok, ga ik dat straks eens proberen (zit nu op mijn werk :D )

Dus even resumee, drivers verwijderen, stuurprogramma videokaart verwijderen, kaart opnieuw installeren en de drivers van Omega downloaden?

Zo kan het ook, let wel, DirectX is de driver voor de 3D, indien deze niet goed werkt heb je ook geen 3D.

Ok probeer ik het zo. Iig bedankt alvast, mocht het niet lukken dan laat ik het weten. (andersom ook)

Te vroeg gejuicht. Nadat ik de pc had uitgeschakeld en later opnieuw opstartte bleek dat de instellingen niet waren opgeslagen. Moest opnieuw drivers en directx installeren. Nadat ik later de pc weer uit en aan had gedaan bleek hetzelfde euvel weer op te duiken. Probleem is dus nu dat het systeem de instellingen niet opslaat.

Kan ook zijn dat de AGP drivers niet goed werken, die installeer je meestal via de chipsetdrivers, alleen SIS heeft aparte AGP drivers.

Kijk eens met dit progje welke je hebt, of welk moederbord, en haal ze op bij één van beide.

Lange Pier zei:
Kan ook zijn dat de AGP drivers niet goed werken, die installeer je meestal via de chipsetdrivers, alleen SIS heeft aparte AGP drivers.

Kijk eens met dit progje welke je hebt, of welk moederbord, en haal ze op bij één van beide.

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 10/04/2002-VT8377/VT8235-A7V8X
Moederbordnaam Asus A7V8X

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 2132 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 167 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 333 Mhz
Bandbreedte 2666 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type VIA V-Link
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (ODR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 533 MB/s

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1 Socket 462
Expansie Slots 6 PCI, 1 AGP
RAM Slots 3 DDR DIMM
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm
Moederbord Chipset KT400
Extra functies CPU Overheating Protection, JumperFree, Q-Fan, Stepless Freq Selection

Moederbordfabrikant
Firmanaam ASUSTeK Computer Inc.
Productinformatie http://www.asus.com/products1.aspx?l1=3
BIOS Download http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Dit zijn mijn moederbord gegevens. Wat moet ik nu exact doen. Systeem is niet veel sneller geworden, ondanks mijn upgrade naar 1024 MB en andere videokaart.

RoaRaven zei:
Bedankt Pier, maar wat moet ik met dat programmaatje doen?

:confused: Dat zijn de drivers voor de chipset, incl de agp driver, dus dowloaden en installeren, en hopen dat de instellingen wel blijven.

Lange Pier zei:
:confused: Dat zijn de drivers voor de chipset, incl de agp driver, dus dowloaden en installeren, en hopen dat de instellingen wel blijven.

Zal het doen, bedankt. :thumb:

Drivers geinstalleerd, maar ondanks dat moet ik elke keer na opstarten drivers weer installeren. Wordt er zo langzamerhand een beetje kriegel van. Denk je je pc beter te maken, wordt ie alleen maar minder. Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben, anders gooi ik de oude videokaart er weer in. (zul je zien dat die ook niet meer functioneert :( )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan