Ati radeon 9250 PCI configuratie probleem, Suse 10.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Page35

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Hallo Allemaal!

Ik ben eigenlijk nieuw met Linux maar vanwege de zeer gebruikersvriendelijkheid van

SUSE 10.1 versie 2.6.16-4default

ben ik begonnen met de overstap van Windows XP. Graag wil ik een VGA en een DVI-I monitor aansluiten op mijn .i686 machine en graphicskaart (zie titel). Ik heb deze handleiding gevonden: http://www.suse.de/~sndirsch/ati-installer-HOWTO.html om me de weg te wijzen alleen heb ik een probleem.
Het verliep goed tot ik ATI/fglrx drivers (voor de versie 8.28.8) wilde updaten zoals in de instructies. De

x11-video-fglrx
ati-fglrx-kmp-<kernel-flavor>

drivers kunnen niet geupdate worden want ik krijg dit melding:

#### YaST2 conflicts list - generated 2006-09-05 16:09:49 ####

ati-fglrx-kmp-default-8.26.18_2.6.16.21_0.8-2.i586[20060905-160444] cannot be installed due to missing dependencies
Er zijn geen installeerbare aanbieders van kernel(fs) == 4764d28e42b0755b voor ati-fglrx-kmp-default-8.26.18_2.6.16.21_0.8-2.i586[20060905-160444]
Conflictoplossing:
( ) do not install ati-fglrx-kmp-default
( ) Ignore this requirement just here

#### YaST2 conflicts list END ###

Naar aanleiding van dit melding heb ik twee vragen:

1) Hoe kan ik de updates voor de ATI/fglrx en X11-video instellen dat ze voor de .i686 versie zoeken ipv de .i586? Of weet iemand misschien van een andere protocol, server name en directory af die wel gaat werken?

2) Wat houdt het "missing dependencies" in?

Bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
Ik ben hier geen pro in maar:

2) een missing dependency wilt gewoon zeggen dat je 'een vereiste mist', wat erop neerkomt dat je iets niet is wat er zou moeten zijn zodat je software gaat werken. dat heeft alles te maken met het rpm systeem.

bv. (hypotethisch)
paket 1: 1 GB aan alle basis software
paket 2: een nieuw programmatje (2 kb)

nu dit pakket twee gaat er natuurlijk van uit dat je een basis systeem hebt en zet dus in zijn dependency list paket 1. Zou je paket 2 installeren gaat hij zeggen dat je paket 1 nodig hebt. Snappie?:D

1) Je kunt op negeren klikken. Met wat geluk is die ati-software slim genoeg de juiste kernel-source te vinden en alles juist te compileren. Mocht dit niet het geval zijn (wat ik niet denk) moet je een 'juiste' rpm vinden

Hope this helps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan