ATI Radeon 9600 TX Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Kan iemand mij meer vertellen over de ATI Radeon 9600 TX Videokaart. Deze zit in de Aldi PC van deze week. Is dit een onboard kaart ? En op welke website kan ik over deze kaart meer info vinden.

Groeten

Kaart is niet onboard, heeft een AGP 8x en is sneller dan de 9500. Is een prachtkaartje, maar de 9700/9800 blijft toch een toppertje.

Voor de nieuwere games is deze kaart meer dan genoeg, hij is ook lekker hoog geklokt opzich.

Wat is een AGP 8*. En waarom kan ik dan op de ATI site niets vinden over deze kaart. En hoe komt het dat er dan nog een AGP poort vrij is op het Mobo. Een Mobo heeft toch standaard 1 AGP poort.

Groeten

Geplaatst door Mulmuisje
Wat is een AGP 8*. En waarom kan ik dan op de ATI site niets vinden over deze kaart. En hoe komt het dat er dan nog een AGP poort vrij is op het Mobo. Een Mobo heeft toch standaard 1 AGP poort.

Groeten

Ja, een daar zit die kaart in.

Accelerated Graphics Port. Een standaard voor het snel kopiëren van textuurbestanden van het interne naar het beeldschermgeheugen. Om AGP te gebruiken dient u te beschikken over een moederbord met een AGP-bus en natuurlijk over een grafische kaart die dit systeem ondersteunt. Dergelijke moederborden vinden we vooralsnog vrijwel alleen in Pentium II machines met een Intel 440 LX chipset. De AGP-bus onderscheidt zich op enkele punten van de traditionele PCI-bus. AGP werkt op een kloksnelheid van 66 MHz tegenover 33 Mhz voor PCI. AGP kent een maximale doorvoersnelheid van 533 MB per seconde tegenover 132 MB voor PCI. Tot slot wordt AGP uitsluitend gebruikt voor grafische informatie en hoeft de bus dus niet te worden gedeeld met andere apparaten.

----------------

Hmz, ik krijg zo'n vermoeden dat de kaart wel onboard is.

Mobility Radeon 9600:
http://mirror.ati.com/technology/hardware/mobilityradeon9600/index.html

of

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDQ2

ja, ze hebben er een handje van om dat een beetje vaag te omschrijven daar bij de aldi. Maar het gaat om een moederbord met 1 AGP 8x (leessnelheid) slot met een Radeon 9600 TX erin. (de tx versies zijn speciale versies voor grote pc bouwers als Aldi en Dell. Ze presteren een beetje minder dan de gewone)

Ze bedoelen met "Grafische kaart kan uitgebreid worden dankzij 8x AGP-moederbord met slot" gewoon dat je als je wilt de 9600TX kan vervangen door een andere.

Geplaatst door Muurhond
Mobility Radeon 9600

Waarom zouden ze een mobility radeon in een desktop doen?

volgens
deze site gaat het om een 9600 PRO. (die conclusie trekken ze uit de aanwezigheid van 128mb DDR. Zit er dan maar 64mb op een 9600 non-Pro??)

Ok, het gaat dus om een neergeklokte 9600 pro. Een 9600Pro loopt op 400/600 mHz, die van aldi op ?/540 mHz. Daar staat TX dus voor...

Nou ja maakt niet zo heel erg uit, wat niet weg neemt dat et een krachtige pc is.

Verplaatst van diversen naar hardware / videokaarten

[offtopic]Belde een oom van me net; ''is die nieuwe ALDI-pc ook wat?''

Ik gaf dus mijn deskundige advies dat het inderdaad een mooie pc is.

Nu gaat ie morgen om 9.00 uur naar de ALDI om die pc aan te schaffen. Is het inderdaad zo dat ze met dit soort aanbiedingen er maar een stuk of 3 van inkopen en verkopen?

Anyway, nu moet ik zaterdag die pc optimaal installeren, aangezien je em vaak standaard afgeleverd krijgt, waar lang niet alles optimaal is ingesteld.[/offtopic]

3 is wat weinig. Meestal hebben ze een stuk of 8-10. Het hangt er ook vanaf hoe groot de winkel is en in wat voor plaats/omgeving de winkel staat.

ik heb met die van mij heel erg geluk gehad. Het filiaal had er 9 binnen gekregen. Ze hadden er nog ééntje. Maar die hielden ze vast voor een klant. Die kwam gelukkig niet meer opdagen...

Hij was inderdaad heel brak ingesteld.

Trouwens;

Hoe zit et met een her-installatie van WinXp Home dan? Kijk, ik haal dus zaterdag dan die pc leeg van me oom. Hij heeft geen kabel-internet, moet ik dan alsnog WinXP Home registreren?

registreren moet altijd toch, anders start ie maar 50 keer op.

Geplaatst door oossie
registreren moet altijd toch, anders start ie maar 50 keer op.

Ik heb een XP die al standaard geregistreerd is voor onbeperkt gebruik. Deze is van me stageplaats.

/me heeft een idee voor zaterdag....:evil:

Heeft die TX een mindere of een betere prestatie dan de Pro. Op de ATI site kan ik wel info vinden over de 9600 serie, maar niet specifiek voor de TX.

Groeten

Geplaatst door Mulmuisje
Heeft die TX een mindere of een betere prestatie dan de Pro.

De TX is vanwege zijn lagere geheugen (en vermoedelijk ook clock-) snelheden trager dan de Pro.

Als het net zo werkt als bij de 9700 (waar ook een TX-versie van is) gebruiken ze cores die de test niet haalden icm trager geheugen. (vermoedelijk 3,6 ipv 3,3 ns)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan