ATI Radeon 9800 XT temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
ik heb de ati radeon 9800 XT 256 MB DDR
nu wordt ie volgens ati configuratie scherm bij overdrive
71 graden is dat niet wat heet ?

Doet de koeling van Radeon 98 wel goed of heb je computer ergens staan dat het de koeler het niet aan kan, hoe heet wordt je proccesor aan temp..

Laatst bewerkt:
had wel een tijdje terug een hoge temp van het moederbordt maar dat is opgelost zal effe posten wat everest zegt en wat er op de overdrive funktie staat zie bijlage

Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83697HF
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 36 °C (97 °F)
CPU 50 °C (122 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 5075 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.54 V
+3.3 V 3.28 V
+5 V 5.13 V
+12 V 11.37 V
-12 V 1.38 V
+5 V Standby 4.87 V
VBAT Batterij 2.11 V

bijlage

Bijlagen

• ati.jpg
    ati.jpg
    53,5 KB · Weergaven: 62
Dit is toch goed wat je nu hebt? Van de zomer als het heter zou worden zou je natuurlijk een extra blower in kunnen bouwen.

is het niet een beetje heet 71 graden?
ik weet van gewone proc. dat ie 85 max mogen worden

Heb je het slot(PCI) onder je videokaart(AGP) bezet met een kaartje?

eerste slot niet maar het tweede zit spdif out ofzo iets

Geplaatst door gekky29
eerste slot niet maar het tweede zit spdif out ofzo iets
Dat is niet echt een kaart of wel?
(onderdeel moederbord als ik het goed heb)

Hoe zit je met de rest van je koeling?
Is de fan van de videokaart wel redelijk vrij van stof?

is idd onderdeel van het moederbord (heb ff gekeken)
pc is pas 2 ong. maanden oud
heb er laatst al twee fannetjes bijgeplaatst
omdat de temp van het moederbord erg veel was is nu goed zie dit topic

is het mischien een optie om zo`n fan te kopen die je in je pci slot opening schroeft?

Dat topic stond me inderdaad nog bij.:D
Zo'n "PCI" fan is voor ff leuk/goed, maar heel snel maken die dingen behoorlijk veel herrie.:(

Waar heb je die twee fan's in de kast geplaatst?

achter in de pc links boven de videokaart

Alle twee?
Zo ja, kijk eens of je er eentje voor(onderin) de kast kan plaatsen.

Meet het is als de kast open staat. die 71 C. is inderdaad aan de hoge kant. Je temperatuur meter heb je toch niet per ongeluk op Fahrenheit? Ik heb zelf drie verschillende meter erbij in de kast die geven allemaal wel een paar graden verschil aan. Weet zelf ook niet welke temperatuur meter ik moet geloven. Zou het anders ook niet weten, draaien de vinnetjes wel snel genoeg. Hoop dat je er achter komt wat de oorzaak is. Succes. Vraag het anders is in de winkel als dat ding pas 2 maanden oud is. Je hebt toch garantie. Voor dat je verdere problemen zou krijgen.

kan niet geloof ik voorin kijk maar

en de temp is wat gezakt naar 68 staat nml al 15 min open

is er geen appart progje voor het meten van je vidoekaart temp
ik kijk nu bij de over drive funktie
en bij aida / everest kan ik het niet vinden

Haalt de blower misschien het toerental niet meer omdat hij misschien een keer te heet is geweest.

Je hebt nu dus alleen maar fan's die lucht uit de kast zuigen?? Dat is zeker niet goed er onstaat immers een soort vacuum en dat betekent automatisch minder koeling.
Je kast biedt inderdaad geen mogelijkheid om zomaar even een front panel fan in te bouwen. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om in je side panel een mooi gat te maken, te hoogte van je videokaart/processor en daar ook nog een fan in te plaatsen die naar binnen blaast. Als je dan een 12 cm exemplaar neemt kan je die op 7 volt laten draaien, waardoor die nauwelijks geluid zal maken en toch nog goed koelt.

Als je dit plaatje bekijkt zit er wel voldoende gaatjes voor verse lucht;
qf50a_b.jpg

Mischien kan je daar in de buurt een fan plaatsen, zodat de lucht sneller je kast in komt.

de onderste aan de achter kant kan ik ook omdraaien zodat ie naar binnen blaast is dat mischien een optie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan