Hallo,
Aangezien er de komende weken genoeg vette games uitkomen leek het mij misschien handig om mijn pc wat te upgraden. Na een run op systemlabrequirements bleek dat vooral mijn videokaart en geheugen relatief zwak waren. Nu heb ik nooit iets met hardware gedaan en geen idee welke video kaart en welk geheugen ik moet kopen (ik hoorde dat je dan ook iets met de voeding / het moederbord moest doen?). Hoe dan ook, mijn budget is tussen de 200- en 300 euro. Btw, als er blijkt dat ik iets anders moet upgraden, ik hoor het graag
Systeem:
Moederbord: Dell 0G254H
Chipset: Intel X48
Processor: Intel Core 2 Quad Q8300 @2500MHz
Fysiek Geheugen: 4096MB (4x 1024 DDR3-SDRAM)
Videokaart: ATI Radeon 4800 Series (ATI Radeon HD 4850, 2GB versie denk ik)
Voltage: 1.05V
Aaantal GPU: 1
Bus-type: PCI Express
PCI Express: @x16 (max x16)
Geheugen type: 512 MB GDD3
Ik heb in de bijlagen meer gedetailleerde informatie gezet.
Heel erg bedankt alvast,
gr
Edit: Ik weet niet zeker of de bijlagen wel goed gelukt zijn, snap het niet helemaal.
Aangezien er de komende weken genoeg vette games uitkomen leek het mij misschien handig om mijn pc wat te upgraden. Na een run op systemlabrequirements bleek dat vooral mijn videokaart en geheugen relatief zwak waren. Nu heb ik nooit iets met hardware gedaan en geen idee welke video kaart en welk geheugen ik moet kopen (ik hoorde dat je dan ook iets met de voeding / het moederbord moest doen?). Hoe dan ook, mijn budget is tussen de 200- en 300 euro. Btw, als er blijkt dat ik iets anders moet upgraden, ik hoor het graag

Systeem:
Moederbord: Dell 0G254H
Chipset: Intel X48
Processor: Intel Core 2 Quad Q8300 @2500MHz
Fysiek Geheugen: 4096MB (4x 1024 DDR3-SDRAM)
Videokaart: ATI Radeon 4800 Series (ATI Radeon HD 4850, 2GB versie denk ik)
Voltage: 1.05V
Aaantal GPU: 1
Bus-type: PCI Express
PCI Express: @x16 (max x16)
Geheugen type: 512 MB GDD3
Ik heb in de bijlagen meer gedetailleerde informatie gezet.
Heel erg bedankt alvast,
gr

Edit: Ik weet niet zeker of de bijlagen wel goed gelukt zijn, snap het niet helemaal.
Laatst bewerkt: