ATI Radeon HD (2GB) en 4GBDD3 RAM Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scarrrlet

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Hallo,

Aangezien er de komende weken genoeg vette games uitkomen leek het mij misschien handig om mijn pc wat te upgraden. Na een run op systemlabrequirements bleek dat vooral mijn videokaart en geheugen relatief zwak waren. Nu heb ik nooit iets met hardware gedaan en geen idee welke video kaart en welk geheugen ik moet kopen (ik hoorde dat je dan ook iets met de voeding / het moederbord moest doen?). Hoe dan ook, mijn budget is tussen de 200- en 300 euro. Btw, als er blijkt dat ik iets anders moet upgraden, ik hoor het graag :)

Systeem:

Moederbord: Dell 0G254H
Chipset: Intel X48
Processor: Intel Core 2 Quad Q8300 @2500MHz
Fysiek Geheugen: 4096MB (4x 1024 DDR3-SDRAM)
Videokaart: ATI Radeon 4800 Series (ATI Radeon HD 4850, 2GB versie denk ik)
Voltage: 1.05V
Aaantal GPU: 1
Bus-type: PCI Express
PCI Express: @x16 (max x16)
Geheugen type: 512 MB GDD3
Ik heb in de bijlagen meer gedetailleerde informatie gezet.

Heel erg bedankt alvast,

gr :)

Edit: Ik weet niet zeker of de bijlagen wel goed gelukt zijn, snap het niet helemaal.

Laatst bewerkt:
Ik gok dat je ook een andere voeding nodig hebt. Maar om dat zeker te weten zou je even kunnen melden welke voeding je hebt en hoeveel watt deze geeft?

1) Het geheugen is niet echt een probleem hoor. 4 gig is nog steeds voldoende.
2) Je geeft wel aan dat de voeding mogelijk een probleem gaat vormen, maar je geeft niet aan welke voeding je nu hebt ;)

Hm, ik geloof dat PCWizard niet helemaal aangeeft welke voeding ik precies heb.

Ik heb trouwens een Dell XPS 430, en volgens Dell heeft die een power supply van 425W, als dat is wat jullie willen weten.

xps 430 is voor OEM begrippen een heel degelijk systeem. Met je budget zou een AMD HD6950 of nvidia 560ti wel moeten passen. Daarbij zul je dan wel 60-70 euro moeten uittrekken voor een nieuwe voeding. totale uitgaven zo'n 250 euro. Als je genoegen neemt met een 6870 zit je meer in de richting van 200

Ik las net op een site dat ik voor de AMD HD 6950 iets van 750W nodig heb, klopt dit? En kan ik al het geheugen van die kaart optimaal gebreuken met (slechts) 4GB DDR3 en m'n processor? Bedankt voor alle reacties tot nu toe trouwens, ik weet alleen dat ik er niet zo veel van weet ;)

Geheugen is niet zo belangrijk. 4GB is niet "slechts", het is nog steeds de standaard voor nieuwe computers.

De 6950 zou makkelijk af moeten kunnen met 650W. misschien zelfs 550W. Er zijn zoveel onzin spookverhalen. Je CPU gebruikt 100W, de 6950 200 W Moederbord rond de 50, afhankelijk van wat er op zit. HD's en CD-spelers 25W ieder. Dat betekend in jouw geval ongeveer 425W zonder veiligheids marge. Met 20% marge is dat ongeveer 500W aanbevolen. Mocht je je CPU upgraden wordt 550W echter mogelijk weer net te krap en daarom ben ik bij mijn berekening uitgegaan van een 650W voeding. Als je echter alleen de videokaart vervangt zou je ook met een goede 550W voeding nog tijden vooruit moeten kunnen.

Nog een vraag, ik zie op azerty dat ik mijn geheugen van 4GB voor 40 euro ongeveer naar 8GB kan upgraden. Is dit de moeite waard als ik de producten uit vorige post sowieso koop? Of zal ik er niet heel veel verschil van merken'?

Veruit de meeste programma's kunnen nog makkelijk vooruit met 4GB.

De coolermaster voeding is een mooi product Er zijn zeker goedkopere alternatieven, maar als je het geld ervoor over hebt is het een zeer goede keus. Qua passen moet je vooral naar de physieke afmetingen kijken. Als je kast erg klein is, heb je mogelijk een probleem. De meeste producten hebben de afmetingen erbij, dus kun je redelijk makkelijk verifiëren. Daar Dell Legio kasten heeft gebruikt over de jaren durf ik daar geen uitspraak over te doen.

Hoi !

Goed meten eer je 'n voeding koopt: ik heb afgelopen week nog 'n Dell Dimension-kast moeten aanpassen om 'n ATX-voeding te kunnen plaatsen !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan