yonivrielynck
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 10 okt 2014
Goedenavond
Ik zit met een vervelend probleempje.
Ik heb een TV die is verbonden met de PC (Dell Optiplex 380)
PC met grafische kaart (ATI Radeon HD 3400 Series) met HDMI en DVI uitgang.
PC en TV zijn verbonden met de HDMI.
Daarnaast is de PC ook verbonden met een versterker via de hoofdtelefoonaansluiting. (jack in de pc, en din5 in de versterker)
PC geeft geluid door aan de TV via de HDMI.
Maar als ik de jack in de pc steek (zowel voorin, als achterin) dan valt het geluid op de TV weg.
Op zich wel logisch, maar ik wil geluid via beide kanalen tegelijkertijd. Geluid uit de TV en uit de versterker.
Laat ik de jack in de pc zitten, dan kan ik via de instellingen van het geluid op de pc de standaard audiobron veranderen, en dan geeft de TV geluid, maar dan valt het weg op de versterker.
Ik kan dus geen 2 bronnen als standaard kiezen. Als jet de ene kiest, dan verandert de andere automatisch in een communicatieapparaat.
Ik wil dus geluid uit beide.
Tot op heden heeft nog niemand mij de oplossing kunnen geven.
Toch ben ik ervan overtuigd dat dit mogelijk moet zijn, en liefst op een eenvoudige/goedkope manier.
Hopelijk zal hier iemand mij het wondermiddel geven.
Alvast bedankt.
Groeten
Yoni
Ik zit met een vervelend probleempje.
Ik heb een TV die is verbonden met de PC (Dell Optiplex 380)
PC met grafische kaart (ATI Radeon HD 3400 Series) met HDMI en DVI uitgang.
PC en TV zijn verbonden met de HDMI.
Daarnaast is de PC ook verbonden met een versterker via de hoofdtelefoonaansluiting. (jack in de pc, en din5 in de versterker)
PC geeft geluid door aan de TV via de HDMI.
Maar als ik de jack in de pc steek (zowel voorin, als achterin) dan valt het geluid op de TV weg.
Op zich wel logisch, maar ik wil geluid via beide kanalen tegelijkertijd. Geluid uit de TV en uit de versterker.
Laat ik de jack in de pc zitten, dan kan ik via de instellingen van het geluid op de pc de standaard audiobron veranderen, en dan geeft de TV geluid, maar dan valt het weg op de versterker.
Ik kan dus geen 2 bronnen als standaard kiezen. Als jet de ene kiest, dan verandert de andere automatisch in een communicatieapparaat.
Ik wil dus geluid uit beide.
Tot op heden heeft nog niemand mij de oplossing kunnen geven.
Toch ben ik ervan overtuigd dat dit mogelijk moet zijn, en liefst op een eenvoudige/goedkope manier.

Hopelijk zal hier iemand mij het wondermiddel geven.
Alvast bedankt.
Groeten
Yoni