Ati Radeon hd4870 temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloxke

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo,

Ik heb in mijn pc een Ati Radeon hd4870 videokaart zitten. Ik heb PcWizard gedownload en naar de temps gekeken. Alles zit zo rond de 50 of 60 graden. Alleen mijn videokaart blijft onbelast rond de 80 graden hangen. Is dit erg, en wat kan ik er aan doen. De kaart heeft zelf al een actieve koeler, kan ik deze sneller zetten ofzo?

Groeten Marcel

Is normaal. Ikzelf heb ook nog maar sins een 2 tal weken een HD4850, is iets minder als jou 4870, maar die word ook zo warm. Is normaal hoor.
Maar moest het zijn dat je hem toch wilt gaan overclocken, kun je beter een andere koeler erop plaatsen.

Edit: sorry had even niet goed gelezen. Ik dacht dat je bedoelde dat de kaart onbelast 50 graden werdt, en belast 80 graden.
Als al de rest al onbelast rond de 50-60 graden zit, en je videoplank rond de 80, denk ik dat je airflow niet goed is. Is je kast voorzien van enkele casefans?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb in mijn pc een Ati Radeon hd4870 videokaart zitten. Ik heb PcWizard gedownload en naar de temps gekeken. Alles zit zo rond de 50 of 60 graden. Alleen mijn videokaart blijft onbelast rond de 80 graden hangen. Is dit erg, en wat kan ik er aan doen. De kaart heeft zelf al een actieve koeler, kan ik deze sneller zetten ofzo?

Groeten Marcel

Volgens mij is het niet schadelijk voor de videokaart, maar mijn kaart gaat iig wel achteruit qua prestaties als ie zulke hoge temps bereikt

Ik heb geen id of je de koeler sneller kan zetten, ik zet er altijd een ventilator tegenaan :D

Kast had 2 casefans, eentje achter en eentje boven. Ik heb er zelf al een voorin gezet, misschien ook nog een onderin, want alle lucht gaat eigenlijk over de kaart heen, omdat hij vrij laag in de kast zit. Ik zal het proberen. :thumb:
Nog andere oplossingen?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
AMD kiest voor een big ass fan op lage snelheid. Voordeel: weinig geluidsproductie. Nadeel, hoge temperaturen en een "stotterende" ventilator (draait soms even volle toeren dan weer normaal). Maar goed, 80 graden idle schijnt in idle toestand niet helemaal correct te zijn. stressed mag ie niet ver boven de 90 uitkomen.Zolang dat niet het geval is, is er niets aan de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan