Ati radeon hd6670 op een 300watt voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astalyn

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2011
Hallo,

Ik heb gezien dat voor een hd6670 kaart een 400 watt voeding vereist is. Maar nu lees ik op het internet dat heel veel mensen een 6670 op een 300 wat voeding hebben en dat het gewoon perfect werkt. Ik heb een hp compaq presario pc, en er zit een voeding in van 300 watt. Wat is jullie mening hierover? Iemand die hetzelfde heeft ik heb de kaart al thuis maar alleen nog niet erin gezet.

Mvg,
Astalyn

Hoi,

Misschien dat de voeding een a-merk is van de andere dan ,maar denk dat het krap wordt.

HP voedingen zijn over het algemeen precies voldoende. Ik denk niet dat deze het aan kan.

Ik heb gelezen op het internet die ook een hp pc hadt met een 300 watt voeding en dat het genoeg was. Hij noemde op wat op zijn voeding stond en dat staat ook op de mijne, en toen deed hij een of andere berekening en toen kwam het erop neer dat de voeding 228watt direct leverde ofzo en dat was goed genoeg.

Hoi.

Dan wordt het een kwestie van proberen kan je hoogstens een nieuwe voeding erbij kosten;)

Als een videokaart al een voeding van 400 watt als minimum eist, zou ik mij daar dan ook aan houden.
Je voeding moet ook alle andere hardware kunnen blijven voeden.

Idd, dat ding neemt peak 50W op de 12v lijn las ik, dus dat valt reuze mee.

minimum voeding van de fabrikant van de videokaart moet je eigenlijk nooit iets van aantrekken, omdat de specificatie daarvan vaak gebeurt op apparatuur die twee generaties ouder is. Je moet uitgaan van de echt aanwezige apparatuur. Als je niet overclocked past de snelste quad core i7 en een nvidia gt680 kaart prima op een 450W voeding. recommended power supply is 700W ...

Volgens mij kun je net toe met je huidige voeding. LET WEL OP: je zit tijdens zwaar gebruik van de videokaart en de CPU wel boven de peak performance lijn. De voeding kan daardoor wel erg warm worden bij langdurig gebruikt. Bij een fatsoenlijke voeding heb je daar geen last van, heb je pech zal de voeding echter na 1 a 2 uur uitvallen.

Die gast van de winkel zij even kijken welke voeding die kaart nodig heeft, ik heb erbij gezegd dat ik een 300watt heb, vervolgens zijdie nadat hij gekeken hat wat ze aanraden voor die kaart dat het wel wilde? Ik weet het nu even niet meer wil mn hele pc niet slopen. Het is een dualcore btw.

Gein, tips waren al gegeven, gewoon mee werken en mocht de voeding toch tekort schieten, denkelijk niet, kun toch alsnog een zwaardere A merk voeding aanschaffen?

Ja weet ik denk dat het ook wel wil, maar hoe merk ik dat het niet na behoren werkt? En als ik een spel draai dan werkt de videokaart op zin hoogst boven de pieklijnen?

Hoi,

Je merkt dat het niet werkt door vastlopen of uitvallen pc of dat er rare dingen gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan