ATI Radeon Sapphire hd5850 (Game edition), koppelen aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dmbril

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een ATI Radeon Sapphire hd5850 (Game edition) videokaart. Deze kaart raakt nu wat gedateerd, maar ik kan er nog eenzelfde kaart aankoppelen. Als ik nu 2 van deze videokaarten in mijn PC zet, kan ik wel weer even voort.
Ik kan ze echter nergens meer kopen/vinden. Wat ik wel gevonden heb is de: XFX Radeon HD 5850

Mijn vraag is of ik deze twee videokaarten ook aan elkaar kan koppelen of moet ik echt 2 precies dezelfde kaarten hebben??

Alvast bedankt voor het meedenken!

je kan elke HD5850 nemen om crossfire te draaien (mits je moederbord en voeding dit aankunnen), merk maakt niets uit.

dat kan alleen als het moederbord Crossfire ondersteuning heeft
verder zal je voeding ook redelijk krachtig moeten zijn (minimaal 700watts van een goed A-merk psu)

je kan de HD5850 alleen nog 2 de hands vinden die worden niet meer nieuw gemaakt op marktplaats

maar ik denk dat je beter uit bent als je gewoon een nieuwe kaart koopt
een GTX760 of R9 280 zijn beter dan 2 x HD5850

Laatst bewerkt:
Thanx for the info!!

Asus P6T heb ik als moederbord, volgens mij ondersteunt deze wel crossfire.....?
Voeding is 750 watt, wel van een goed merk (weet alleen niet meer welk merk)

Nieuwe kaart vind ik wat duur, terwijl ik voor 50 euro met een tweedehands kaart wel weer ff vooruit kan met videobewerking. Spellen speel ik toch niet echt meer.

bij videobewerking zal een tweede videokaart geen invloed hebben
Render programmas maken over het algemeen alleen gebruik van de processor en het werkgeheugen en het ligt ook aan hoe snel je HDD/SSD data kan opslaan dus schrijf snelheid

als je de render tijd wilt verkorten moet je naar andere componenten kijken.
denk zelfs dat er vrijwel geen render programmas zijn die gebruik kunnen maken van Crossfire

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan