ATI Radeon Sapphire X1050 doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steev

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Hallo
ik heb net een nieuwe grafische kaart gekocht, een ATI Radeon Sapphire X1050. Toen ik hem had geplaatst en mn pc aan wilde zetten, gaf het beeldscherm "No Signal", en hoorde niet zo'n piep van het opstarten. ik heb nog een tijdje gewacht maar het scherm bleef zwart. Het is een AGP kaart, ik heb een on-board video kaart maar volgens mij staat hij gewoon uit omdat ik hem hiervoor ook niet gebruikte. kan iemand mij helpen?
-edit: ik had hem al eerder gekocht, toen deed hij het ook niet, en bracht hem terug naar de winkel, waar ze hem testte, en hij bleek kapot te zijn. Nu een nieuwe gekregen, maar die doet het ook niet. Zou mijn pc hem mollen of heb ik gewoon 2x pech?

Laatst bewerkt:
In de bios van de pc kun je zien of de onboard videokaart uitstaat.

En controleer of:
- de kaart goed in het slot zit
- de kabel goed is aangesloten

Als ik mijn oude erin stop kan ik in de bios kijken, dan staat'ie uit, maar as mijn nieuwe grafische kaart het niet doet, hoe kan ik dan kijken oftie t doet?
Ik heb natuurlijk 4x gecheckt of alles ok zat, dus dat kan het volgens mij gewoon niet zijn.

Ik ken de kaart zelf niet, maar heeft deze misschien een extra stroom-aansluiting nodig?? Op de foto's op internet te zien wel...

Laatst bewerkt:
Waar zie je dat dan aan? Welke foto heb je gezien?
Het is trouwens een AGP versie. Bij de meeste beschrijvingen en foto's staat er dat het een PCIe kaart is, maar dat is het dus niet (hier heb ik hem gekocht, kijk maar hij staat bij de AGP's).
Misschien heb ik hem verkeerd geinstalleerd, ikga t nu weer proberen.

Ik zie dat je je eerste bericht heb aangepast. Als het niet op te lossen is, informeer Alternate daarover. Wissel je kaart anders in voor een ander type voor hetzelfde bedrag.
Misschien zit er wel een fout in de complete batch die Alternate heeft gekregen.

de kaart was AGP 8x, mn slot AGP 4x, en die kaart was niet backwards compatibel (ofzoiets). nu een andere gekocht en doet het uitstekend.
bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan