ATI Radeon X700 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieterboolen

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
35
Hoi ik heb een Acer Ferrari 4000 laptop met een ATI Radeon X700 erin.
Nu kan ik geen enkele driver installeren.
Telkens krijg ik de fout melding dat de driver neit kan worden geinstalleerd omdat de hardware niet word gevonden.

Ik heb al ati drivers erop gehad.
De drivers die bij de laptop zitten en op cd staan.
Omega drivers geprobeerd.

Het werkt allemaal niet.

Wie o wie kan mij helpen.
 
Ah die heb ik allebei al gedownload.
Zijn dezelfde als op de cd die bij de laptop zit.

Werkt allebei niet.
Krijg ze niet erop.

De volgende meldingen krijg ik:

setup kon de installatie niet voltooien
probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma
alvorens de setup uit te voeren
 
Laatst bewerkt:
Die eerste zijn de chipsetdrivers, die zal je eerst moeten installeren, en waarom wil dat niet? welke meldingen krijg je?

Heb je het ook al geprobeerd via apparaatbeheer en handmatig en via een verwijzing naar de uitgepakte drivers?
 
Melding staat in het bericht hierboven.

Heb het al via apparaat beheer gedaan dus de ati verwijderen opnieuw laten zoeken. Dan software zelf kiezen en verwijzen naar de chipset map.
Maar werkt om de een of andere reden niet.


Die eerste zijn de chipsetdrivers, die zal je eerst moeten installeren, en waarom wil dat niet? welke meldingen krijg je?

Heb je het ook al geprobeerd via apparaatbeheer en handmatig en via een verwijzing naar de uitgepakte drivers?
 
Zo gaat dat niet, die chipsetdrivers zijn voor de ( de naam zegt het al ) chipset, die moeten eerst goed werken, het is een combinatie van alle drivers voor al die controllers die in de north en southbridge ingebakken zitten.

Dus bij alle gele uitroeptekens dien je te verwijzen naar de map waar die chipsetdrivers staan, uitgezonderd de ATI videokaart, die kun je pas na een reboot installeren.

Ook de PCI-e of AGP controller zit daar in, als die werkt kun je pas de ATI videokaartdrivers installeren.

Had je soms XP er opnieuw opgezet?
 
Nee ik probeerde me laptop op me lcd tv aan te sluiten maar kon de resolutie voor 2e video uitgang niet wijzigen.
Toen d8 k van update de driver eens.
Maar dit wou wou niet lukken.
Toen heb ik in apparaat beheer de beelschemadapter verwijderd en opnieuw laten zoeken met de intentie alles opnieuw erop te zetten.
En toen kwam k dus op dit probleem dat k helemaal niets kon installeren.

Wat moet ik nu dan dus als eerste doen?
Mijn laptop zegt nu bij apparaat beheer dat de beeldschermadapter een ATI Radeon X700 is.
Wanneer ik hem wil inschakelen via apparaat beheer dan moet ik eerst de laptop rebooten.

Maar ik denk als ik hem reboot de laptop weer zegt dat ie de hardware niet kan vinden.

Wat kan ik dus het beste nu als eerste doen?
Alles weer verwijderen?
 
Vreemd, als je via apparaatbeheer die driver wilt installeren, krijg je dan als je handmatig doorgaat een optie om uit diverse drivers te kiezen of alleen voor die ATI X700?

En heb je geen andere gele uitroeptekens in apparaatbeheer?

Overigens hoef je vaak niets te deïnstalleren, alhoewel dat wel vaak wordt gezegt.

PS, kies eerst bij opstarten voor F8, kies daar voor opstarten in VGA modus en probeer nogmaals die drivers te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen een geel uitroep teken bij beeldschermadapters.
Wanneer ik handmatig doe kan ik uit diverse ati adapters kiezen.
Ook de Mobility Radeon X700.
Maar wanneer ik deze selecteer krijg ik ook weer de melding dat de software niet kan worden geinstalleerd.

In vga modus heb ik nog niet geprobeerd.
Wat moet ik in deze modus doen?
Ook alles opnieuw? Dus chipset en Vga?
 
In die modus hoef je dan alleen die videokaartdrivers te installeren.

Zo te zien zijn het dezelfde drivers, de chipset is ook van ATI en de drivers voor de grafische kaart zie ik ook erin zitten, waarom ze nu beide aangeboden worden?
 
In VGA modus weer zelfde problemen.

Ook krijg ik deze melding na installatie.
18227446.jpg


Als ik na installatie bij eigenschappen kijk van de beeldschermadapter zie ik dit

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een driver cleaner gedownload.
Alle ati **** eraf gehaald en nu kan ik wel de dingen van de cd die bij de
laptop zelf zit erop installeren.
Dus heb nu de Chipset erop gezet en de display driver.
Ik moest naar school dus heb niet gekeken of ie hem erop heeft gezet maar denk het wel.
 
Het werkt heb alle originele drivers wat bij de laptop zijn erop staan.
Hij herkent de radeon x700 weer en kan alles instellen zonder problemen.
Ook heb ik nu beeld op me lcd tv als ik deze oppe laptop inplug.
Is het nu raadzaam om nog drivers te updaten of gewoon zo laten zoals het nu is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan