ATI Radeon Xpress 1100 shared or not?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ninc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ninc

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik denk erover een nieuwe laptop te kopen en ik kwam op een laptop uit met deze videokaart:
ATI Radeon Xpress 1100. Ik heb internet afgezocht om te zoeken of dit een shared of een dedicated videokaart is.

Ik heb nu een Ati Mobility Radeon 9700 128mb videokaart en ik wil bij de aanschaf van een nieuwe laptop er niet op achteruitgaan.

De volgende combinatie waar ik interesse in heb:
AMD Mobile Turion™ 64 X2 TL50 (1.6GHz),1024MB RAM (2x 512), Ati Radeon Xpress 1100 maximum 256mb

Of deze:

AMD Mobile Turion™ 64 X2 Dual-Core processor TL60 (2.0GHz), 1024MB DDR II RAM (2x 512), Ati Radeon Xpress 1100 maximum 128mb

Het is nu zo dat ik niet een shared videokaart wil, omdat ik dan waarschijnlijk qua prestatie achteruitga. Ik kan nu met mijn Intel pentium M 1,8 , 1024mb ram en ati mobility radeon 9700 128mb (dedicated) spellen goed spelen zoals World of Warcraft, C&C3: tiberium wars, Battle for middle earth 2, Annno 1701 etc.

Kan iemand mij hier meer info over verschaffen over of de Ati Radeon Xpress 1100 geen shared videokaart is?

Zo te zien shared memory,
Memory Interface
UMA mode operation requires no additional memory
DDR and DDR2 Support
DDR Speeds up to 400mhz
DDR2 Speeds up to 667mhz
Up to 4GB system memory size, with up to 256MB reserved graphics memory

Je kunt beter even opgeven welke notebooks het zijn, en naar welk merk je voorkeur gaat, ook je budget opgeven kan schelen.

Kijk eens naar Asus, die hebben er diverse met een grafische chip en eigen geheugen, maar ook andere merken hebben die in hun assortiment.

Ga tevens op zoek naar de Mobility Radeon van Ati.

Zo te zien shared memory,

Je kunt beter even opgeven welke notebooks het zijn, en naar welk merk je voorkeur gaat, ook je budget opgeven kan schelen.

Kijk eens naar Asus, die hebben er diverse met een grafische chip en eigen geheugen, maar ook andere merken hebben die in hun assortiment.

Ga tevens op zoek naar de Mobility Radeon van Ati.

Jah, ik heb nu in mijn oude laptop een ati mobility radeon 9700, die zijn dedicated. Ik heb nu een laptop gevonden die wel leuk is:
Acer: Aspire 5102WLMi_2048

AMD Mobile Turion™ 64 X2 Dual-Core processor TL50 (1.6GHz) is die vergelijkbaar met een intel core duo 1.6 ghz?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan