ATI Radeon Xpress 200 crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben654

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
steeds als ik bepaalde spellen op mijn computer probeer te spelen dan bevriest mijn computer en het geeft dit scherm: HNI_0023.JPG
daarna is het enige wat ik kan doen opnieuw opstarten, en het vreemde is dat spellen van betere kwaliteit het wel goed doen op mijn computer (gekocht 2e hands van een school voor €5 en het scherm was van de gemeente) help mij a.u.b.

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik dit zeg maar volgens mij is deze computer al over zijn houdbaarheidsdatum heen.
Volgens mij hebben drivers hier totaal geen zin, één of meerdere componenten van die Xpress 200 kunnen kapot zijn.
Bovendien kan het ook zijn dat de spellen te krachtig zijn.
Daarom, welke spellen speel je en hoeveel MB ram en MB videoram moeten die bijvoorbeeld nodig hebben (minimaal)?

Daarnaast, er kan een ontiegelijke hoeveelheid stof in deze pc zitten.
Dat kan ook niet goed zijn.

Tenslotte gaan we nog even naar het scherm kijken want die is ook minstens 8 jaar oud.
Ook niet de nieuwste meer...

de drivers zijn niet het probleem want die waren al helemaal geupdate, het scherm is ook niet het probleem want het werkte ook op een ouder scherm, het spel is ook niet het probleem want dat is ook maar runescape (onder andere), dus het ligt waarschijnlijk aan de graphic kaart zelf. of zouden er ook andere problemen kunnen zijn? want ik weet dat graphic cards best duur zijn.
ik heb:
446 MB RAM
256 MB videogeheugen
en runescape (bijvoorbeeld) heeft maar 256 RAM nodig

Laatst bewerkt:
Duidelijk mobo, want die 446 MB is gedeeld geheugen.
Ik denk dat de videokaart en het intern geheugen zwaar overbelast zijn door runescape.

Er staat dat runescape maar 256 MB ram nodig heeft maar daarmee redt je het praktisch gezien niet.
Wij hadden vroeger een pc met 256 MB ram (later naar 768 MB ram geupgrate) maar spellen die 128 MB ram nodig hadden werkten al slecht (met zeer veel lag).
256 MB ram is een minimum systeemeis en de pc die alleen aan de minimum-eis voldoet werkt alleen als ten eerste alle componenten daaraan voldoen.
Ook het CPU, de processor dus.
En ten tweede: de computer moet geen andere taken hebben, dus zo veel mogelijk moet afgesloten zijn.

Dan werkt het wellicht, met veel lag.

Maar post eens alle gegevens van je PC.
Dus de ook processor met kloksnelheid en informatie over je windows-versie (XP?).

er zijn ook spellen waarvoor 512MB ram nodig is en die werken met weinig tot geen lag op mijn computer, maar mijn specificaties zijn:
Machine name: RUBENSPC
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.100427-1636)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ATI___
System Model: AWRDACPI
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.80GHz
Memory: 446MB RAM
Page File: 574MB used, 479MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Laatst bewerkt:
Wat je hierboven zei is onmogelijk.
Weet je eigenlijk wel wat lag is?
Ik zie deze pc geen spellen spelen waarvoor minstens 512 MB nodig is, want dat zijn spellen van de laatste jaren.

natuurlijk weet ik wat lag is! dat is als iets je computer erg vertraagt, maar ik meen het
bijvoorbeeld portal: behalve is ik beschoten wordt GEEN lag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan