Ati Radeon xpress 200 series

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamini

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hey,

Ik heb nu een hp pavilion s7500 nl (zo'n kleintje) en k heb een on-board videokaart :(
namelijk de Ati Radeon xpress 200 series volgens mij 256 mb ... met 256 mb zou je normaal kunnen gamen maar bijna elk spel die ik probeer te spelen .. haperd het spel gigantisch... dan krijg je te horen van lagger! cheater get out ...dus dan wordt je gebannd... Dat is dus niet zo fijn ...
ik zou graag een redelijke videokaart van 80-120 eurie willen kopen en op mijn pc zetten die dus wel alle games kan draaien kijk het hoeft geen crysis te draaien maar bijv. wel counterstike source zelfs Call of duty 2 kon ik niet spelen!!!!
Ik heb zelf ook op internet gezocht.... resultaat bleek te zijn.... Ati Radeon xpress 200 series AFGERADEN voor GAMES!!!!!

Processor: X86 Family 15 Model 36 Stepping 2 Authentic AMD~1790 Mhz
Moederbord: ASUSTek Computer INC
Het model ervan is: Opal 1.02
Voeding:???? (die kon ik niet vinden)
Ik heb ook nog een snel vraagje ...ik heb ook gehoord dat je met een control proggramma ofzo, je videokaart beter kan laten draaien?...
A. hoe kan dat?
B. Zou ik dan spellen zoals CSS kunnen doen
C.Nee het is gewoon een stink videokaart wij helpen je wel om een leuke videokaart te vinden!!

Ik wil jullie alvast bedanken :D
En sorry voor deze al te lange saaaaaie tekst

Welke aansluitmogelijkheden heb je op je moederbord voor grafische kaarten?
En aan de andere kant naar het beeldscherm? Welke uitgang heb je?

Voor zover ik op de site van HP kan vinden, kun je daar helemaal GEEN losse videokaart in plaatsen.
Er is GEEN AGP slot, GEEN PCI-e slot en maar 1 PCI slot, maar dat is standaard bezet!

Dat laatste klopt, helaas...

Er is heel veel onboard en dus kan de pci bijna enkel nog de netwerkkaart (draadloos want de rest is onboard) of usb/firewireuitbreidingen zijn.

Beide kan je echter vervangen door respectievelijk een usbantenne of usbhub (als je nog een usbpoort od onboard hebt). In dat geval kan je als je het ziet zitten deze kaart vervangen door een grafische kaart.

Hmm...

:confused: Dus als ik het goed begrepen heb moet ik een usbhub eruit halen? Sorry voor deze domme vraag want ik snap het niet zo heel goed :(

P.S Hartstikke mooi dat jullie zo snel hebben beantwoord :D KLASSE!!

s7500 nl?

Voor zover ik op de site van HP kan vinden, kun je daar helemaal GEEN losse videokaart in plaatsen.
Er is GEEN AGP slot, GEEN PCI-e slot en maar 1 PCI slot, maar dat is standaard bezet!

Heb je wel de goede voor je? want ik heb er zo veel gezien die om die van mij lijken :S maar het is dus de hp pavilion s7500 nl .. Heb gisteren ook nog een collega ff op mijn werk geinformeerd over mijn pc ..en toevallig heeft die collega deze pc ook! Volgens hem kon je idd wel een videokaart plaatsen, maar hij wou het wel uitleggen.. maar omdat ik het niet zo goed begreep heb ik maar gezegt dat, ik wel eens een keer een pc winkel binnenloop met mijn pc bij de hand.. Maaar dat wil ik niet zo maar doen wil wel eerst weten of het kan .. welke videokaart etc etc Dus eerst heb ik jullie hard nodig :)

Laatst bewerkt:
Heb je wel de goede voor je? want ik heb er zo veel gezien die om die van mij lijken :S maar het is dus de hp pavilion s7500 nl .. Heb gisteren ook nog een collega ff op mijn werk geinformeerd over mijn pc ..en toevallig heeft die collega deze pc ook! Volgens hem kon je idd wel een videokaart plaatsen, maar hij wou het wel uitleggen.. maar omdat ik het niet zo goed begreep heb ik maar gezegt dat, ik wel eens een keer een pc winkel binnenloop met mijn pc bij de hand.. Maaar dat wil ik niet zo maar doen wil wel eerst weten of het kan .. welke videokaart etc etc Dus eerst heb ik jullie hard nodig :)

Ja het kan wel, maar dan zul je je pci slot leeg moeten maken. Vervolgens kun je een (zeldzame) pci videokaart kopen. Niet te verwarren met PCI express! Geen aanrader en bovendien ook geen idee welke kaart hier goed voor zou zijn.

Ik heb ook op de site van hp gekeken en daar staat niets van uitbreidingsmogelijkheden voor grafische kaarten. Vermoedelijk zijn die er dus niet (maar je weet nooit)

En 1 pcislot dat bezet is.

Nu zijn er verschillende mogelijkheden waardoor dat pcislot bezet is, maar de meest waarschijnlijke twee zijn:

Een adapter voor draadloos internet, in dat geval kan je die eruit halen en een usbantenne voor draadloos internet aanschaffen en installeren.

Of: een usbkaart. In dat geval kan je die er ook uithalen en een usbhub aanschaffen (wat mogelijk een snelheidsvertraging kan geven op usb) in de hoop dat je die kan aansluiten en dat er nog een usbpoort onboard is.

Vervolgens kan je de inderdaad zeldzame pci-grafische kaart in het vrijgemaakte pcislot steken.

:d

Uhm ja je zei dat ik er een videokaart in kan doen maar dan moet ik Een adapter voor draadloos internet, in dat geval kan je die eruit halen (Ik gebruik geen draadloos te veel ruis hier op de flat!) Dus dat komt mooi uit en zou ik misschien wat meer info kunnen krijgen over de Zeldzame kaart??? (een link is ook goed)

Weet je ondertussen zeker dat het de draadloze adapterkaart is?
Het zou ook de usbkaart kunnen zijn.

Wat betreft de grafische kaart is het verder vrij simpel. Je moet gewoon zien dat het databustype PCI is.

Verder is die niet zo heel zeldzaam. Dat valt best mee, als je zo'n kaarten zoekt vind je er wel voldoende.

Weet je ondertussen zeker dat het de draadloze adapterkaart is?
Het zou ook de usbkaart kunnen zijn.

Wat betreft de grafische kaart is het verder vrij simpel. Je moet gewoon zien dat het databustype PCI is.

Verder is die niet zo heel zeldzaam. Dat valt best mee, als je zo'n kaarten zoekt vind je er wel voldoende.

Wanneer je even goed gekeken en gelezen had, dan had je kunnen zien en weten dat het moederbordje USB onboard heeft, dus....

Het feit dat het moederbord usb onboard heeft wil nog niet zeggen dat die kaart geen usbkaart kan zijn om de pc van extra usbpoorten te voorzien!

Het feit dat het moederbord usb onboard heeft wil nog niet zeggen dat die kaart geen usbkaart kan zijn om de pc van extra usbpoorten te voorzien!

Maar nooit van de fabriek uit en het PCI slot is vanuit de fabriek uit al bezet!

Waarom zou dit van de fabriek uit niet kunnen? Ik heb het al zovaak gezien met van die pc's

usb poorten

hmm ik heb achter mijn pc 4 usb poorten en voor 1 usbhub poort 2.0

Je kan vanachter normaal gezien wel zien welke het is hoor. Hoe zijn de usbpoorten gesitueerd? Naast elkaar vanonder? Of tussen de rest van de aansluitingen meer naar boven en in groep?

Vanboven zitten ze onboard en dan zit de draadloze adapter onderaan in de pci. Als de vier vanonder mooi naast elkaar zitten (of 2 of 3 ervan, het kan dat er nog 1 of 2 onboard zitten dan) dan zit de usbkaart in de pci.

Info usb

:thumb: kej laten we zeggen dat 0=usbpoort
|--------|
|--------|
|00----|
|00----|
|_____|
Ik hoop dat dit zal helpen...:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het er precies zo uit ziet:

29vx9ao.jpg

Copy that!

Yupjup that's the back of my pc

Mooi gedaan ;)
En als het plaatje van mrmusic goed is hoeft er denk ik nog maar 1 iemand te antwoorden en dan is mijn vraag opgelost!:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan