Ati radion X600 haperingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan505

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Berichten
15
hallo,

Ik heb een Ati Radion X600 256 MB video kaart, maar bij veel spellen kan ik niet op normale resolutie draaien alleen laag en met weinig extra omdat hij dan heel erg gaat haperen en stotteren.

herkent iemand dit probleem?

alvast bedankt

Johan
 
heb je de drivers geinstaleerd, welk systeem heb je voor de rest?
 
En heb je ook eerst de oude drivers verwijderd (als je een ander merk videokaart had)
 
raideon

Ik heb geen andere videokaart gehad, deze zat in het systeem dat ik heb samengesteld, het systeem is van Dell hieronder een aantal specificaties:

pentium 4 630 3.00ghz, 800 mhz 2mb cache.

1024MB DDR2 dual channel DDR2 400MHz

160 GB harde schijf

Atie Radeon X600 256MB

zodra ik dus een hogere resolutie ga spelen met een game dan gaat ie stotteren, en ik heb de drivers al geupdate en het probleem is er nog steeds.
 
ok, kan je zeggen bij welke spellen je dat (voral) hebt?
en bedoel je met een hoge resolutiehooger dan 2000x1800 of met een hoge res iets van een 1024x786?
 
gaming

bij Brothers in arms en call of duty 1 en 2.
boven de 1024x786 in elk geval heb ik er last van en ook met extra grafische instellingen,
dan gaat ie stotteren, en haperen.
ik moet echt onder die 1024x786 en met weinig extra grafische instellingen.
 
tja, het ZOU kunnen dat je systeem niets meer dan dat aankan... Wat heb je nog allemaal op de achtergrond draaien? virusscan, msn, firewall, mousotron,.......
 
meestal alleen msn, viriscan staat meestal wel aan maar ik draai geen scan verder draait er niks.
Hij zou het gewoon moeten kunnen, de specificaties van m'n systeem staan hier boven, heb ik dan te weinig werkgeheugen? dat is 1024 dat lijkt mij toch genoeg, tenminste toen ik het systeem kocht.
 
probeer nog eens alles uit te zetten maar als dat dan nog niet lukt weet ik het ook niet meer vrees ik...
 
kijk opzich gaat het wel aardig maar zodra het druk wordt op het scherm of er zijn veel explosies zijn ofzo dan kan je echt niet meer fatsoenlijk spelen elke stap die je zet hapert en je kan niet meer soepel bewegen.

deze kaart is toch juist geschikt voor gaming, heb ik dan te weinig werkgeheugen of ligt het aan de kaart?
 
Systeem is ruim voldoende...kaart moet gemakkelijk deze spelen kunnen draaien. Installeer ATI catalyst driver 5.12 en probeer het opnieuw anders terug naar DELL.

Mike
 
Die driver heb ik geinstalleerd het is wel ietsje minder geworden nu hij draait het wel beter maar nog niet op hogere resolutie, dan ga ik maar contact opnemen met dell, in elk geval maar een mail sturen, kheb em online besteld.

maar alvast bedankt tot zover!
 
harde schijf gedefragmenteerd?

Ik heb dat met Battle Field 2 gehad. met hoge resolutie ging ie haperen.
Harde schijf gedefragmenteerd en het was over. Alles draaid nu super
Fear, Quake 4, Batlefield enz.

heb ongeveer zelfde pc als jou. Alleen ik heb de X800 pro en een p4 2,8 Ghz
 
defragmenteren

Dat ga ik in elk geval eens proberen. Maar kan dat het enige zijn waar het door komt?
Kan natuurlijk ook een hardware fout zijn, of de spellen die steeds hoger en beter vragen.
 
Het zou ook een hardware probleem kunnen zijn.

Maar dat is iedergeval niet je processor of geheugen.
COD2 is wel een zwaar spel qwa graffics. COD 1 moet ie makkelijk kunnen draaien.

Als het iets hardware matigs is dat zal het waarschijnlijk toch de kaart zijn.
De x600 is de nakomeling van de 9600xt niet echt DE game kaart.

Je kan bv ff 3dmark runnen en dan de test vergelijken met anderen.
 
hardware

Ik weet niet of je bekent bent met het spel brothers in arms? bij beide delen komt dit probleem ook voor alleen inderdaad in veel minder erge vorm.

Ik ga in elk geval aan de slag met deze tips, ik ga me schijf ook defragmenteren daar heb ik nog geen tijd voor gehad. als het inderdaad een hardware probleem is neem ik maar contact op met de leveransier.

welke kaart zou je dan wel adviseren voor games?
 
Als je een agp slot hebt de radeon X800 (pro of XT) of de X850 serie

Met pci-E kun je kijken in de radeon X1*** serie (1000 serie)
 
Of de 7800GTX, mijn favoriet kaartje :)
Probeer naarst defragmentatie ook nog eens een schijf opruiming. Doe daarna nogmaals een disk defrag, heb dit ook gehad, ikke denken dat ik men kaart had kapot gecloked, maar bij de deframenter 1 rode streek met hier en daar wat groen en met schijf opruiming een fijne 12,5 GB aan onbenodigde data..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan