Ati - SLI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hoi,

Zoals sommige van jullie misschien wel weten is NVidia er tegenwoordig met een SLI systeem. Dan werken 2 videokaarten samen.

Nu ben ik eigenlijk van plan om een X800 PRO te kopen en nu hoor ik dat Ati ook binnenkort SLI gaat gebruiken. Zal ik dan de X800 PRO die ik nu koop dan kunnen gaan gebruiken in SLI? Dat ik niet een hele nieuwe videokaart hoef te kopen als ik wil upgraden, gewoon eentje er naast zetten. :)

Bedankt alvast mensjes, :thumb:

sja lastig met zekerheid te zeggen, het is wel vrijwel zeker dat er een voorziening moet zijn om beide videokaarten rechtstreeks met elkaar te verbinden dus ze zouden er of van meet af aan rekening mee gehouden moeten hebben OF er komt een sli-geschikte versie van die kaart uit. Aangezien ik er niets over gehoord heb, vrees ik het laatste.

succes

Ag, jammer... :(

Wordt dus een heel moeilijke keus. Ati of NVidia.

Mja, ik heb er even een naggie over geslapen en het lijkt mij nu verstandiger om gewoon een X800 PRO (AGP) te kopen en dan over een tijdje een PCI-E mobo kopen (de AMD 3500 die ik wil zal ook nog wel even meekunnen, aangezien AMD weinig plannen heeft voor de komende jaren.)

Ook komen er dit jaar niet zo heel veel game die meer van je comp zullen vragen dan Doom III.

Het wordt dus waarschijnlijk gewoon een AGP moederbordje met een X800 PRO. :)

Bedankt voor de hulp.

SLI-systeem of pci-e: weet je wat: ik neem wel een agp-systeem... :confused:
Of heb je al een moederbord?

Als je namelijk nieuw gaat kopen, neem dan toch gewoon een pci-e moederbord. Zoveel duurder is dat toch niet?

Nee, ik heb nog geen moederbord.

Maarja, ik ben nu al lang aan het sparen voor een pc. Wat ik nu ongeveer wil is: Radeon X800 PRO (ongeveer €380) en een MSI mobo'tje (ongeveer 130)

Als ik dan een PCI-E moederbordje neem, moet ik ook alweer een duurdere videokaart (X800 XT - €444,-), want er is geen PRO versie in PCI-E.

Moeilijke keus weer... :confused:

Laatst bewerkt:
Huh, ja, maar als ik die X800 XT koop (PCI-E), dan kan ik er niet later 1 bijzetten voor een soortgelijk SLI? Of wel? En dat kan ook niet met die X800 XL? Dan misschien toch maar de 6800 GT. Mijn voorkeur gaat over het algemeen naar ATi, maar als het niet kan, dan maar de 6800GT, maar die schijnt weer herrie te maken en meer stroom te vreten.

Pfuw dit is echt moeilijk.

dat stroom vreten weet ik niet, zou kunnen.
Herrie schijn je te kunnen verhelpen met een andere koeler. Daarnaast zal het best aan het merk 6800-kaarten liggen. Je hebt namelijk verschillende producenten.
De een zal goedkopere koelers gebruiken die meer herrie produceren.

Mja, zoals het er nu uitziet gaat het een GX6800GT worden.

Als ik over 2 maandjes mn pc dan echt bestel kijk ik nog wel, misschien dat Ati dan al van plan is snel haar SLI (heet iets anders) systeem te launchen wacht ik nog wel even. ;)

Bedankt voor de hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan