Ati video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hallo,

Ik installeerde windows 7 op mijn toshiba laptop. Mijn videokaart werd niet gedetecteerd dus ging ik zelf op zoek naar een geschikte driver.
Al verschillende dagen zoek ik tevergeefs naar volgende driver voor windows 7 : ATI Radeon Xpress 200M
Ik las dit probleem al op verschillende forums, ik las ook al dat er geen driver beschikbaar is voor deze schermkaart en windows 7
Heeft er iemand een tip? Dank bij voorbaat.

windows 7 accepteerd ook vistadrivers, dat zou je dan nog kunnen proberen

Dank je wel voor je antwoord. Ik las echter op verschillende forums dat het niet lukt met de Vistadrivers.

Tsja, waarom installeer je W7 op een pc met zo'n lamme videokaart? :confused:
En dan ook nog vooraf niet uitgezocht of alle drivers beschikbaar zijn. :confused: :confused:

Maar goed, volgens de volgende instructie uit deze link wordt er toch wat gevonden bij Microsoft als driver:

1. open the control panel
2.click on appearance and personalization
3. click on display
4. Click on screen resolution
5 click on the advanced settings tab
6. click on the adapter tab
7. Click on properties
8. click on drivers tab
9 . click update driver
10 Click search automatically
11. Windows 7 will find and install a driver for your ATI mobility xpress 200
12 restart computer when prompted
13 back in business

Kortere instructie:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Klik open Beeldschermadapters
Rechtsklik op de VGA adapter die daar staat, en kies voor "Stuurprogramma bijwerken" (of zoiets)
Laat automatisch zoeken op Internet naar een betere driver.

Dat zou (als het verhaal hierboven klopt) je aan een driver moeten helpen.

Tijs.

Dank voor je antwoord Dnties. Dat had ik ook al geprobeerd en krijg dan als antwoord dat er geen betere/nieuwere driver gevonden werd.

a. Wat staat er nu dan als benaming in Apparaatbeheer? "VGA adapter" of wat anders? Staat er wat anders (bijv. iets met ATI of Xpress erin), dan is inderdaad geen betere driver (bij Microsoft) beschikbaar.
b. Overigens heeft Microsoft in ieder geval drivers beschikbaar voor Windows 7 32-bit. Heb jij de 64-bits versie geïnstalleerd?

Tijs.

Er staat VGA adapter.
Ik heb de 32 bit geïnstalleerd.

Lut

Ok, probeer dan het volgende:
Download dit bestand (=ATI Radeon Xpress 200M Series W7 32bit.zip, zodra gedownload)
Pak die uit
Update de driver vanuit Apparaatbeheer, maar geef aan dat je het handmatig wilt doen, en blader daarbij naar de map waar je het hebt uitgepakt.
Evt. kun je hetzelfde proberen met deze link (=ATI Radeon Xpress Series W7 32bit.zip, zodra gedownload)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik moet er nu vandoor, bij thuiskomst ga ik het zeker uitproberen.
Heel hartelijk dank, ik laat je nog iets weten

Heel heel hartelijk dank.
Met het eerste bestand lukte het niet, maar wel met het tweede waarin diverse ATI drivers stonden.
Oef.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven.

Tijs

Beste Tijs ik zit met het zelfde probleem. Alleen jou link doet het niet. Kun je die opnieuw geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan