Ati X1650 pro problemen met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, je snapt het niet, of je wilt het niet snappen.

Lees nergens op welke chipset er wordt gedraaid, buiten Intel om, door Wintel, zul je de specifieke VISTA chipsetdrivers eerst moeten installeren, en NIET die van je oude moederbord CD, uiteraard.:confused:

Vista heeft alle generieke drivers onboard, de speciale dien je zelf te installeren.

Er vanuit gaan dat, of veronderstellen dat, is niet de goede instelling.:)

Hoi !

Het is wel degelijk mogelijk dat je nieuwe chipset-drivers voor je MOBO moet installeren, ( ik doe dat al voordat ik Vista op een PC installeer !)

Kijk es even op de site van de fabrikant of er speciale Vista-drivers voor je MOBO uit zijn.

En bij mij zat de ATI-graka al in de PC voordat ik Vista installeerde ! Vista vindt dan zelf de drivers, je kunt daarna evt. de ATI-drivers installeren, maar noodzakelijk is het niet.

Succes,

Harry.

Nog eens met driver-update service alle drivers gecheckt en ge upgrade (kosten 29,90) maar zoals eigenlijk te verwachten (omdat ik echt alles al heb geprobeerd) geen enkel resultaat. Zal dus wel iets aan de kaart kapot zijn dat ccc niet wordt geïnstalleerd. Vooralsnog denk ik dat hij wel gewoon functioneert, maar dan had ik netzogoed dat ouwe kaartje erin kunnen laten die komt ook met eenscore van 1 en ik had daar ook nergens last van.
Alles staat dus wel keurig in <alle programma's> ook in de voormalige software ter deïnstallatie en ook in beeldscherminstellingen, alleen kan ik er niks mee. En gelukkig ontbreekt er aan mijn verstand inbeeldingsvermogen en begripsvermogen helemaal nog niets, helaas want anders hadden jullie me ongetwijfeld echwel kunnen helpen. Wat zal ik nu doen, ik zie die gezichten al voor me als ik met zo'n verhaal aankom zetten, vooral als ik ook nog eens betweterigheid ga uitstralen. Ik denk niet dat ze zullen gaan checken etc. in de winkel van aankoop. De hakbijl er dan maar in.

Misschien een pleister op de wond, maar ik heb, zij het met een wat mindere videokaart, precies hetzelfde meegemaakt.

Ik draai Vista Ultimate en had een Radeon 9600Pro. Eerst alle oude drivers verwijderd, de nieuwe Catalyst geinstalleerd maar... de kaart werkte wel, maar kon CCC met geen mogelijk opstarten of benaderen. verwijderd, opnieuw geinstalleerd, niets.
Bij geinstalleerde prog's gewoon CCC te zien, goed geinstalleerd, maar niet werken...
Mijn kaart btw wel, maar met ook een score van 1...

Gisteren de kaart (EN NIET DE DRIVERS OF CCC) vervangen door een Radeon 9800Pro en zie daar: CCC werkt wel gewoon, score van de kaart nu 5.4!
Die kaart is natuurlijk wel beter dan die 9600, maar het gaat mij, net als bij jou, dat CCC met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen was en nu plotseling wel!

Waarom??? .... zal het weten:evil:

Misschien een pleister op de wond, maar ik heb, zij het met een wat mindere videokaart, precies hetzelfde meegemaakt.

Ik draai Vista Ultimate en had een Radeon 9600Pro. Eerst alle oude drivers verwijderd, de nieuwe Catalyst geinstalleerd maar... de kaart werkte wel, maar kon CCC met geen mogelijk opstarten of benaderen. verwijderd, opnieuw geinstalleerd, niets.
Bij geinstalleerde prog's gewoon CCC te zien, goed geinstalleerd, maar niet werken...
Mijn kaart btw wel, maar met ook een score van 1...

Gisteren de kaart (EN NIET DE DRIVERS OF CCC) vervangen door een Radeon 9800Pro en zie daar: CCC werkt wel gewoon, score van de kaart nu 5.4!
Die kaart is natuurlijk wel beter dan die 9600, maar het gaat mij, net als bij jou, dat CCC met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen was en nu plotseling wel!

Waarom??? .... zal het weten:evil:

En daar heb ik het nu de hele tijd over, ben blij met je bericht. Ik heb gewoon alles gedaan wat een computer gebruiker hoort te doen en dan hoort het te werken, soms niet maar dan is er gelukkig niks met mij aan de hand en dan kom je soms met een brainwave van een ander toch aan je trekken, alleen hoort het dus niet zo te gaan, want 99% van reguliere computergebruikers krijgen geen brainwaves en mogen gewoon verwachten dat er geen kollen voor citroenen worden verkocht. Deze (dus mijn kaart) spoort gewoon niet. Ga vlug een nieuwe kopen. En dan geen ATI meer, de 9800pro ging ook al kapot na veel te korte tijd.

Misschien toch nog een suggestie van iets dat ik bij eenzelfde probleem op een andere pc heb meegemaakt

Na het verwijderen van CCC staan bij apparaatbeheer bij het stuurprogramma van de videokaart dan de microsoft stuurprogramma's vermeld voor de videokaart.
Ook deze heb ik toen via apparaatbeheer verwijderd. Uiteraard is slechts en zeer groot en onduidelijk beeld het gevolg.

Daarna hier toen weer CCC geinstalleerd en dat deed het daar toen ook opeens weer wel. Wie weet helpt het jou ook!

En trouwens ook wel apart om te lezen dat jij met je oude kaart (een radeon 9800 pro toch?) een score in Vista had van 1 en ik nu met een 9800 Pro 128mb een score van 5,4!

Hoi !

@mrmusic: Da's dus het verschil tussen een goede, goed geinstalleerde driver en een slechte/niet geinstalleerde !

Inmiddels heb ik ervaren dat de Vista-rating van je graka vooral bepaald wordt door de juiste drivers !

Op m'n test-PC-tje draai ik n.b. nog een rating van 2,2 onder Vista en dat is een geforce 5700 LE !!, terwijl Vista begon met 1.0

Het heeft wat moeite gekost om de optimale driver te vinden, en ik heb ook een paar keer niet de goede gehad.

Maar met een beetje zoeken op internet en andere fora is er wel uit te komen.

Geduld, en je niet opwinden, zeker niet met dit heerlijke weer !

Ik ga een biertje in de zon drinken, wat me beide door m'n oncoloog streng verboden is.

Allemaal sterkte !

Harry.

Hoi !

@mrmusic: Da's dus het verschil tussen een goede, goed geinstalleerde driver en een slechte/niet geinstalleerde !

Inmiddels heb ik ervaren dat de Vista-rating van je graka vooral bepaald wordt door de juiste drivers !

Op m'n test-PC-tje draai ik n.b. nog een rating van 2,2 onder Vista en dat is een geforce 5700 LE !!, terwijl Vista begon met 1.0

Het heeft wat moeite gekost om de optimale driver te vinden, en ik heb ook een paar keer niet de goede gehad.

Maar met een beetje zoeken op internet en andere fora is er wel uit te komen.

Geduld, en je niet opwinden, zeker niet met dit heerlijke weer !

Ik ga een biertje in de zon drinken, wat me beide door m'n oncoloog streng verboden is.

Allemaal sterkte !

Harry.

Dat kan toch allemaal niet waar zijn, we leven niet op een rommelmarkt waar je scheumen moet voor de juiste spullen. Normaal is dat iets werkt en volslagen abnomaal is dat je naar de juiste driver ook nog eens goed moet zoeken, volslagen abnormaal zelfs onder wat voor weersomstandigheden dan ook.

Een kaart hoort het gewoon te doen en als hij het niet doet is ie gewoon kapot. Of er is iets mis mee maar in ieder geval gaat het dan niet om een gewone situatie. Snor ik heb echt alle drivers geprobeerd er valt niets meer te zoeken. Gewoon een kapotte kaart of de driver doet het niet in een bepaalde combinatie en dat is de fout van ATI

Hoi !

Tja, dan zou ik 'm gewoon terug brengen, en ruilen voor een Geforce uit de 7-serie !

Succes,

Harry.

PS.: Sorry, hoor, maar het valt me op dat jij altijd de meest vreemde problemen hebt met je PC('s).

Wel es gehoord van: Never touch a running system ?

Hoi !

Tja, dan zou ik 'm gewoon terug brengen, en ruilen voor een Geforce uit de 7-serie !

Succes,

Harry.

PS.: Sorry, hoor, maar het valt me op dat jij altijd de meest vreemde problemen hebt met je PC('s).

Wel es gehoord van: Never touch a running system ?

Harry op mijn praktijk computer gebeurt dit niet hoor en ook niet op mijn laptop. Deze computer waar al die sorus opzit is mijn speeltje waar ik heel veel uurtjes mee zoet ben, maar die moet het natuurlijk ook goed doen. Omdat ik er zoveel mee zit te pielen komen er ook zoveel onvolkomenheden aan het licht en gewoon ook fouten en progs die niet goed draaien, ik probeer gewoon een boel uit. Die kaart daar ga ik giga van over mij nek, maar waarschijnlijk issie gewoon kapot ergens.
Dus een haperende computer geeft ook toch nog wel weer wat plezier zo nu en dan. Veronderstel dat die kaart opeens wel gaat doen wattie doen moet dan voelik me zeer gelukkig bijv. kinderachtig maar wel waar.

Lijkt toch of er wat geblokkeerd wordt. Alles staat geïnstalleerd namelijk. Elk onderdeel is aanklikbaar alleen gebeurt er niets. Zoals bij popupblokkers of zogenaamde veiligheidmaatregels in outlook etc. Heb je ook vaak niet door dat iets niet werkt omdat er een blokkade aan het werk is.

Hoi !

Tja, met een test-PC is natuurlijk altijd alles mogelijk.....

Hier staan er ook altijd een paar om progjes uit te proberen, hardware te testen etc.

Wat ik meestal doe is, zodra een OS er compleet opstaat en goed werkt, direct een image maken op een tweede HDD.

Loopt er dan wat mis, zet je die image terug en kun je opnieuw "schoon" beginnen, zonder evt. instellingsfouten en registerproblemen mee te nemen....

Als je dat niet doet is het vaak ontzettend moeilijk om de juiste diagnose te stellen als er iets niet lukt, omdat restanten van een vorige test nog kunnen doorwerken.

Wat betreft de graka: Formatteer de partitie, graka erin, Vista opnieuw installeren en activeren, UAC uitschakelen, alle nieuwe drivers (eerst: chipset-drivers van je MOBO) installeren.

M.i. werkt het dan probleemloos.

Daarna een image maken, en je kunt zoveel testen als je wilt zonder frustratie's.

Succes,

Harry.

Ik denk dat het dan wel werkt !

Nieuwe kaart gekocht en geen centje pijn meer. Deze is gewoon niet compatible, gezien de sorus die ik tegenkom met Googelen, ik ben dus de enige niet. Zonde van het geld. Terugbrengen is ook wat zonder de originele verpakking etc. Maar goed ik bespaar me weer wat jaren op mijn leven want op gegeven moment denk je dat het allemaal aan jezelf ligt ( ik overigens niet zo vlug anders hoor maar toch). Elke computeraar zal dat gevoel toch wel kennen, helemaal gek worden omdat niks lukt?? Maar goed eind goed al goed zalk maar zeggen, bedankt voor het meedenken.

Egkok heeft gewoon gelijk. Hier ook en heleboel sores om de kaart geïnstalleerd te krijgen.
In eerste instantie kreeg ik Vista niet geïnstalleerd. Na de installatie volgde een blauw scherm, waarna de pc herstartte. Zo tot in het oneindig.

Ik was dus genoodzaakt om eerst een andere videokaart te monteren(oudje 9600XT).

De installatie verliep nu vlekkeloos.
Oude kaart verwijderd, en de X1650 terug geplaatst. Na veelvuldig installeren "paktte" ie ineens.

Nu betreft het wel een illegale versie van Vista, maar dat moet geen drol uitmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan